مدیریت مطالب جدید در دستان شما..


آرشيو مطالب

6 خرداد 1393

1 خرداد 1393

3 ارديبهشت 1393

1 ارديبهشت 1393

6 فروردين 1393

5 اسفند 1392

3 اسفند 1392

2 اسفند 1392

6 بهمن 1392

3 بهمن 1392

7 دی 1392

6 دی 1392

4 دی 1392

3 دی 1392

2 دی 1392

1 دی 1392

لینک دوستان

قالب وبلاگ

رز سیاه

جی پی اس موتور

همسرگزینی

جی پی اس مخفی خودرو

درگاه پرداخت سپرده روشی 100%

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیایی تازه و آدرس zarif.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
رضا
بازی ها

نويسندگان
اپل , اندروید , اپل , سامسونگ , بازی , تبلت , سامسونگ , اینترنت , سونی , سونی , نرم افزار افزایش , گوشی موبایل , آیفون , مایکروسافت , ویندوز ,


درباره وبلاگ



گویند افلاطون بر سر آکادمی خود بنری زده بود که هر کس تکنولوژی نمی داند وارد نشود. سلام دوستان این رسانه برای افزایش دانش شما عزیزان تعبیه شده. به طورکل می توان اعلام کرد که بیشتر مطالب این وبسایت به صورت آزاد برای عموم نگاشته شده اما امکان این هم وجود دارد که در آینده برخی از مطالب سرفا جهت اعضا ی سایت آماده بشود پس بهتره همین الآن عضو سایت بشین. رضا

پیوند های روزانه

ساختن وبلاگ

شماره پیمان کارها

حمل ته لنجی با ضمانت از دبی

خرید از چین

قلاده اموزشی ضد پارس سگ

دوست یابی انلاین

سفارش آنلاین قلیون

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

خاطرات خود را ری‌استارت کنید

ثبت 9 رکورد اورکلاکینگ با مادربردهای سری 9 گیگابایت

اپلیکیشن جام‌جهانی ، میز غذاخوری را تبدیل به زمین فوتبال می‌کند

گوگل در حال ساخت شبکه وای‌فای بر فراز ابرها

آغاز جام بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس در خرداد ماه

HP 7 Plus یک تبلت 100 دلاری با اندروید جلی‌بین است

اینستاگرام با حکم قضایی فیلتر می شود

جزییات کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2014

اپل خواستار توقف فروش محصولات سامسونگ شد

آیا استفاده از پروتئین‌ها حس بویایی را به گجت‌ها می دهد؟

گلکسی‌ نوت 4 مجهز به قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری خواهد بود

شارژر بی‌سیم جی 3 ال‌جی متفاوت از دیگر شارژرهای بی‌سیم است!

فایل منیجر ویندوزفون 8.1 مایکروسافت تا آخر خردادماه از راه می‌رسد

جی 3 ال‌جی با پشتیبانی تا 2 ترابایت مجهز خواهد بود

قیمت گوشی Sony Xperia Z2 در ایران مشخص شد

خوبی ها و بدی های عینک گوگل را بخوانید

هدست G430 ؛ صدایی به وسعت میدان جنگ

گوشی دوسیم‌کارته فقط HTC Desire 700

بازی‌های ویدیویی نایاب و گران‌قیمت

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 151
بازدید کل : 34328
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Online User


خاطرات خود را ری‌استارت کنید
انسان‌ها اغلب از مرور خاطرات گذشته لذت می‌برند. برخی از این خاطرات انسان را به فضایی باز می‌گرداند که زندگی در آن البته کوتاه و موقت هم لذت‌بخش است و هم آموزنده.

شخص به نام «جیم گلدن» از محصولات مختلفی عکس‌برداری می‌کند. گاه حتی سوژه‌اش خود آن محصولات هستند. گاهی هم از وسایل روزمره و یا فناوری‌های عهد تیرکمان(!) کلکسیون‌های شگفت‌آوری می‌سازد، مثل برخی از تصاویر مربوط به فناوری بازی‌های ویدیویی که در زیر خواهید دید و واقعاً نمی‌دانیم این دستگاه‌ها را از کجا پیدا کرده است.

آخرین پروژه گلدن «عتیقه‌های فناوری» نام دارد و هم شامل عتیقه می‌شود و هم فناوری. وی با جمع‌آوری فناوری‌های بسیار قدیمی مثل فلاپی‌دیسک‌ها و یا نوارهای «بتامکس» که البته شاید برای کاربران ایرانی خیلی آشنا نباشند، توانسته مجموعه‌ای واقعاً نفیس از تصاویر را به دوستداران دنیای فناوری ارائه دهد. اما این پایان ماجرا نیست. گلدن با استفاده از فرمت GIF و کنار هم گذاشتن تصاویری با کیفیت فوق‌العاده بالا، به برخی از اسطوره‌های فناوری جان دوباره بخشیده است. این‌که یک تصویر ثابت از تلفن‌های دایره‌ای ببینید یک چیز است، اما این‌که کاملاً یادتان بیاید (یا برای اولین ببینید) که گوشی این تلفن‌ها چگونه با هر تماسی بالا و پایین می‌پرید واقعاً چیز دیگری است.

گلدن می‌گوید: «فکر ساختن عتیقه‌های فناوری بعد از آن به ذهنم رسید که یک گوشی همراه آجری را در یک سمساری در یکی از مناطق حاشیه ایالت «اورگن» دیدم. شگفت‌زدگی من در آن موقع دو قسمت داشت: اول این‌که به یاد گذشته افتادم. و دوم این‌که کنجکاو شدم ببینم چه بلایی بر سر این فناوری‌ها آمده است. این‌گونه شد که به دنبال رسانه‌های مختلف رفتم و محصولات تأثیرگذار در فناوری را جمع کردم، محصولاتی که اکثر آن‌ها اکنون آن‌قدر کوچک شده‌اند تا بالأخره در کف دست جا بشوند. این تصاویر یادآور این است که پیشرفت بشر هزینه داشته است و این‌که تلاش‌های ما هم بالأخره تاریخ انقضا دارد.»

•    ضبط نواری «قرقره به قرقره»


http://cdn0.vox-cdn.com/assets/4358917/Relics_of_Technology_Reel_to_Reel-copy1.gif
«یک محصول زیبا، ساده و خوش‌رنگ برای عکس گرفتن. به نظر من این اساس این دوره از فناوری است. انگیزه من برای تهیه فایل‌های متحرک هم از همین جا آمد. دستگاه را روشن کردم، عالی کار می‌کرد.»

•    ماشین تایپ الکترونیکی


http://cdn0.vox-cdn.com/assets/4358861/Relics_of_Technology_Typewriter-copy5.gif
مگر ماشین تایپ‌های قدیمی چه مشکلی داشتند؟ «اغلب رنگ آن‌ها خیلی مهم بود. این مدل یکی از مدل‌های قدیمی الکترونیکی است... بسیاری از این دستگاه‌ها به همان اندازه که کاربردشان اهمیت داشت، زیبایی‌شان هم مهم بود.»

•    تلفن دایره‌ای


http://cdn2.vox-cdn.com/assets/4358925/Relics_of_Technology_Rotary_Phone.gif
این مدل تلفن هیچ ویژگی خاصی ندارد. «فقط شماره‌ای که روی آن نوشته شده آن را متمایز می‌کند.»

•    پروژکتور اسلاید


http://cdn3.vox-cdn.com/assets/4358949/Relics_of_Technology_Slide_Projector-copy2.gif
«پدر من یک عکاس تفننی اما بسیار ماهر بود و همیشه فیلم‌های اسلایدی می‌گرفت، بنابراین همیشه فیلم‌های اسلایدی از ریزش برگ‌ها در پاییز یا دیگر مسافرت‌های پدرم داشتیم. همه این فیلم‌ها درخشندگی خاصی داشتند و من را مسحور خود می‌کردند: نورهای کم‌رنگ، صدای آرام پروژکتور، بوی فن دستگاه، رنگ‌ها...»


•    گوشی آجری


http://cdn1.vox-cdn.com/assets/4358957/Relics_of_Technology_DynaTAC.gif
«گوردون گکو» بازیگر آمریکایی در فیلم «وال‌استریت» محصول سال 1987 از این گوشی‌ها استفاده و آن‌ها را مشهور کرد.

•    فلاپی‌دیسک‌های 8 اینچی

 
«یادم می‌آید این فلاپی‌دیسک‌ها را در فیلم «بازی‌های جنگ» سال 1983 دیدم. آن موقع ده سالم بود و من که به دنبال ورود به دنیای رایانه‌ها بودم، به شدت تحت تأثیر این دیسک‌ها قرار گرفته بودم.»

•    کارت پانچ

 
«کارت پانچ‌ها بیش از 100 سال به بشریت خدمت کرده‌اند، اتفاقات بدی که در آغاز قرن بیست و یکم افتاد تقصیر آن‌ها بود، و همین کارت‌ها باعث شدند یک انتخابات ریاست‌جمهوری به چالش کشیده شود. یک تکه مقواست که سوراخ دارد و با این سوراخ‌ها دستگاه را کنترل می‌کند. واقعاً جالب است.»

•    فلاپی‌دیسک‌های 5.25 اینچی

 

•    فلاپی‌دیسک‌های 3.5 اینچی

 

«من شخصاً عاشق این عکس هستم، به خاطر رنگ و ترتیب دیسک‌ها. این نسل پیشرفت بزرگی نسبت به نسل 5.25 اینچی محسوب می‌شدند، حتی می‌توانستید آن‌ها را توی کیسه بیندازید. هم محکم بودند، هم کوچک‌تر، و هم رنگ‌های مختلف داشتند. دیگر چه می‌خواهید؟»

•    صفحه‌های وینیلی 7 اینچی

 
«من بچه که بودم صفحه‌های 7 اینچی موسیقی راک به سبک «هاردکور» و «پانک» را جمع‌آوری و با دیگران مبادله می‌کردم. دلیلم برای آوردن تصاویر این صفحه‌ها این‌جا هم این بود که اگرچه صفحه‌های گرامافون به نوعی دوباره دارند احیا می‌شوند، اما صفحه‌های 7 اینچی از این قاعده مستثنی هستند.»

•    میکروکاست‌ها

 

•    کارتریج‌های حافظه رام بازی‌های ویدیویی

 
«این حافظه‌ها مربوط به سیستم بازی «مگناواکس آدسی 2» هستند، اما این فناوری بین همه کنسول‌های بازی 8 بیتی آن زمان مشترک بود: «آتاری 2600»، «اینتلیویژن»، «کولکوویژن»، «نس» (نسل قدیمی نینتندو) و... نینتندو 64 آخرین نسل کنسول‌های بازی بود که از کارت حافظه رام استفاده می‌کرد.»

•    زیپ‌دیسک‌ها

 
ابتدا قرار بود این حافظه‌ها جایگزین فلاپی‌دیسک‌ها بشوند. هر کدام از این دیسک‌های جدید 100 مگابایت حافظه داشت که در آن زمان بسیار زیاد بود. اما عرضه دیسک‌های فلش یواس‌بی، زیپ‌دیسک‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

•    بتامکس

 
شاید بتامکس در نبرد با وی‌اچ‌اس شکست خورده باشد...

•    وی‌اچ‌اس

 
... اما هر دوی آن‌ها میدان را به دیسک‌های نوری واگذار کردند.


:: برچسب‌ها: ری‌استارت , خاطرات ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




ثبت 9 رکورد اورکلاکینگ با مادربردهای سری 9 گیگابایت
Z97X-SOC Force

 با اینکه زمان چندانی از عرضه مادربردهای سری 9 گیگابایت به بازارهای جهانی از جمله ایران نگذشته است، اورکلاکرهای مطرح بین المللی با استفاده از این مادربردها موفق شکستن 9 رکورد جدید جهان شدند.

تمامی این رکوردها توسط مادربرد Z97X-SOC Force گیگابایت به ثبت رسیده است که در حال حاضر یکی از پیشرفته‌ترین مادربرد اورکلاکینگ دنیا به شمار می رود.

یکی از مهمترین ویژگی‌های مادربردهای اورکلاکینگ گیگابایت این است که طراحی آنها مستقیماً زیر نظر HiCookie، یکی از اورکلاکرهای برجسته دنیا طی سال‌های اخیر، انجام می‌شود. به این ترتیب در مادربردهای مخصوص اوکلاکینگ گیگابایت، تمامی نیازهای اورکلاکرها مد نظر قرار گرفته می‌شود و بخش‌هایی از مادربرد که بیشترین فشار را حین اورکلاک‌کردن متحمل می‌شوند، با دقت و وسواس بیشتری طراحی می‌گردند. همچنین در این بخش‌ها از قطعات با کیفیت‌تری نیز استفاده می‌شود که پایداری، دوام و طول عمر بیشتری نسبت به قطعات معمولی‌تر ارائه می‌کنند.

مادربردهای اورکلاینگ سری ۸ گیگابایت نیز سال گذشته از جانب تامزهاردورد عنوان بهترین مادربرد اورکلاکینگ را کسب نمودند.

برای مشاهده جزییات مربوط به رکوردهای ثبت شده گیگابایت در مادربرد Z97X-SOC به این آدرس مراجعه کنید.

گیگابایت در طراحی مادربردهای اورکلاکینگ سری 9 خود امکانات منحصر به فردی از جمله کلیدهای آنبرد دسترسی سریع OC Touch، کلید OC Ignition و کلیدهای فعال و غیر‌فعال‌کردن تمامی اسلات‌های PCIe و حافظه به صورت جداگانه را تعبیه کرده است که اورکلاک‌کردن را حتی برای کاربران غیر‌حرفه‌ای نیز آسان می‌کند.

همچنین مادربرد Z97X-SOC Force مجهز به نسل جدید درگاه‌های اتصال سریع SATA Express، چیپ صوتی Realtek ALC 1150 با کیفیت بالای 115 دسیبل و شبکه Killer E2200 است که پیش از این تنها در مادربردهای گیمینگ مشاهده می‌شدند. فضای بایوس این مادربرد نیز در سه حالت طراحی گردیده که اعمال تنظیمات را بسیار ساده و در دسترس نموده است.

مادربرد Z97X-SOC با گارانتی گارانتی آواژنگ در بازار عرضه شده است.



:: برچسب‌ها: ثبت رکورد , اورکلاکینگ , مادربرد , 9 گیگابایت ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




اپلیکیشن جام‌جهانی ، میز غذاخوری را تبدیل به زمین فوتبال می‌کند
اپلیکیشن McDonald برای جام‌جهانی 2014 برزیل

همانطور که می‌دانید رستوران‌های زنجیره‌ای McDonald یکی از اصلی‌ترین اسپانسرهای فیفا است که نقش پررنگی نیز در در جام‌های جهانی برعهده دارد. McDonald برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل اپلیکیشنی تدارک دیده است که می‌توان با اجرای آن روی تلفن‌هوشمند، میز غذاخوری را تبدیل به زمین فوتبال کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این ایده‌ی جذاب داشته باشیم.

 مک‌دونالدز برای جام‌جهانی 2014 برزیل، کمپین جدید تبلیغاتی در نظر گرفته است که با بهره‌گیری از قابلیت‌های واقعیت‌مجازی، اشیاء موجود روی میز از قبیل بسته‌های سیب‌زمینی سرخ‌کرده، نوشابه و سایر موارد موجود را به‌همراه میز، به زمین فوتبال مجازی تبدیل می‌کند؛ این یعنی کاربران می‌توانند با استفاده از تلفن‌هوشمند یا تبلت خود به بازی فوتبال با اشیاء روی میز بپردازند.

پس از نصب اپلیکیشن McDoanld Gol، می‌توان از قابلیت‌های آن استفاده کرد. این اپلیکیشن اشیاء روی میز را اسکن کرده و اجسامی از قبیل بسته‌ی سیب‌زمینی سرخ‌کرده را به‌عنوان دروازه در نظر می‌گیرد که می‌توان روی صفحه‌ی نمایش ابزارهوشمند خود آن را مشاهده کرد.

این اپلیکیشن از 26 می، یعنی پنجم خرداد ماه برای تمامی علاقمندان که از ابزار‌های اندرویدی و iOS استفاده می‌کنند، در دسترس خواهد بود. در این سیستم از Connected Experiences Vuforia بهره گرفته شده است که یکی از ویژگی‌های این پلتفرم Smart Terrain است. بازسازی 3D این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا زمین بازی مورد نظر خود را با استفاده از اشیاء روی میز طراحی کند.



:: برچسب‌ها: اپلیکیشن , جام‌جهانی , میز غذاخوری , زمین فوتبال ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




گوگل در حال ساخت شبکه وای‌فای بر فراز ابرها

بدون شک می‌توان گفت که پیشرفت گوگل رابطه مستقیمی با بستر مناسب اینترنت دارد، در واقع هرچه دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت با قیمت مناسب راحت‌تر باشد، گوگل نیز رشد بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل گوگل به فکر ایجاد زیرساخت مناسب از قبیل شبکه‌ وای‌فای است تا با استفاده از رایانش ابری، امکان دسترسی به اینترنت را از طریق شبکه‌ اختصاصی خود ایجاد کند.


Google-cloud-storage
در همین راستا اخیرا گزارشاتی مبنی بر همکاری گوگل با شرکت Ruckus در خصوص ایجاد شبکه‌ وای‌فای ابری مختص شرکت‌های کوچک، منتشر شده است. جالب اینجاست در تابستان امسال می‌توانیم شاهد نمونه‌های اجرایی این شبکه‌ باشیم.

با این حساب شرکت‌ها و مغازه‌های کوچکی نظیر پیتزا فروشی و یا مطب یک دکتر دندانپزشک، امکان اتصال به شبکه‌ گوگل و در نتیجه برقراری ارتباط به هزاران شبکه‌ بی‌سیم وای‌فای را خواهند داشت. البته شرکت‌ها برای دسترسی به این شبکه باید تجیهزاتی سخت‌افزاری مورد نیاز را (احتمالا این تجهیزات توسط Ruckus ساخته شده‌اند.) به همراه پنهای باند مورد نظر از گوگل خریداری کنند. پس از خرید و نصب تجهیزات، امکان دسترسی به شبکه وای‌فای از راه دور توسط سرویس‌های ابری گوگل میسر و کنترل خواهد شد.

ترافیک مصرف شده در اینترنت بهتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. مشتریان با یک‌بار اتصال به شبکه‌ وای‌فای گوگل می‌توانند در تمام نقاطی که این شبکه در دسترس است بدون وارد نمودن نام کاربری مجدد، از این شبکه استفاده کنند. (برای مثال شما در مطب دکتر وارد شبکه وای‌فای گوگل می‌شوید و پس از اتمام کار به کتابخانه مراجعه می‌کنید، گوشی‌ همراه هوشمند شما به صورت خودکار به اینترنت وا‌ی‌فای گوگل در مکان‌های مختلف متصل خواهد شد.)

البته این نکته را باید در نظر داشت که پهنای باندی که گوگل برای این‌کار در نظر دارد فعلا جهت مصارف تجاری در نظر گرفته شده اما در آینده ممکن است برای سایر مصارف نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال چندی پیش در خبرها داشتیم که گوگل با استفاده از بالون‌های هوایی قصد دارد دسترسی به اینترنت را در ارتفاعات میسر کند.

هم اکنون گوگل در بعضی از ایالات آمریکا استفاده از فیبر با پهنای باند ۱ گیگابایت را میسر ساخته است و ممکن است در آینده از این پهنای باند در شبکه جدید وای‌فای خود استفاده کند.



:: برچسب‌ها: گوگل , شبکه وای‌فای , فراز ابرها ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




آغاز جام بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس در خرداد ماه

اولین دوره از جام بزرگ بازی‌های رایانه‌ای با عنوان خلیج فارس به همت شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار خواهد شد.


Iran Persian Gulf Competition
به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت رسمی جام خلیج فارس (iranpgc.ir)، مسابقات دور مقدماتی این جام در بیش از 35 مرکز استانی برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده جهت رقابت در دور نهایی به تهران اعزام می‌شوند. لازم به ذکر است شبکه ملی فرهنگ با بهره گیری از مراکز استانی خود تنها مرکزی است که توانایی برگزاری چنین مسابقات گسترده‌ای را به صورت کشوری دارد.

Iran Persian Gulf Competition Poster

پیش بینی می‌شود که این دوره از مسابقات در 6 رشته انفرادی و گروهی بر روی 3 پلتفرم PC، Desktop/ XBOX360/ Tablet، Mobile انجام پذیرد.
یکی از اهداف اصلی اینجام حمایت از بازی‌های ساخت ایران است. به همین دلیل بازی‌های مطرح داخلی نیز در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت. از دیگر اهداف جام خلیج فارس می‌توان به غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و ساماندهی و هدایت گیمر‌ها به منظور حضور در رقابتهای جهانی اشاره کرد.
خبر‌ها حاکی از آن است که بیش از 600 میلیون ریال جایزه برای نفرات بر‌تر این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است که دور مقدماتی آن در نیمه دوم تیرماه آغاز و مسابقات نهایی نیز مردادماه در تهران برگزار خواهد شد.  علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی این مسابقات مراجعه کنند.



:: برچسب‌ها: جام , بازی‌ رایانه‌ای , خلیج فارس , خرداد ماه,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




HP 7 Plus یک تبلت 100 دلاری با اندروید جلی‌بین است

این روز‌ها شاهد تبلت‌های اندرویدی فراوانی هستیم که با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شوند، از قرار معلوم شرکت خوش‌نام اچ‌پی نیز برای اینکه از قافله عقب نماند اقدام به تولید تبلتی جدید با نام اچ‌پی‌ ۷ پلاس، کرده است.

hp7plus
 با توجه به اینکه تبلت فوق در رده محصولات ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد، نباید انتظار چندانی در خصوص تجهیزات سخت‌افزاری این تبلت داشته باشیم اما همین تجهیزات باز هم به راحتی از عهده انجام امور معمولی مانند مرور صفحات اینترنتی و ارسال و دریافت ایمیل بر می‌آید.

اچ‌پی ۷ پلاس به پردازنده چهار هسته‌ای ARM Cortex A7 مجهز بوده ودارای ۱ گیگابایت رم می‌باشد، ۸ گیگابایت نیز به عنوان فضای داخلی این تبلت در نظر گرفته شده است (البته این میزان با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقا می‌باشد.) صفحه نمایش این تبلت نیز از رزولوشن ۶۰۰ در ۱۰۲۴ برخوردار است.

در خصوص دوربین، اچ‌پی ۷ پلاس حرفی برای گفتن ندارد و از دو دوربین با مگاپیکسل کم در قسمت جلو و عقب این تبلت استفاده کرده است. امکان استفاده از وای‌فای و همچنین دسترسی به ۲۵ گیابایت فضای ذخیره‌سازی ابری را می‌توان از دیگر مشخصات این تبلت دانست.

همانطور که گفته شد اچ‌پی ۷ پلاس با قیمت ۱۰۰ دلار در دسترس مشتریان در بازار ایلات متحده قرار گرفته و هنوز اطلاعی از نحوه عرضه آن در سایر کشور‌ها منتشر نشده است.



:: برچسب‌ها: HP 7 Plus , تبلت 100 دلاری , اندروید جلی‌بین ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




اینستاگرام با حکم قضایی فیلتر می شود

شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس – اینستاگرام- با حکم قضایی فیلتر می شود و در حال حاضر دستور فیلتر شدن آن به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است.

اینستاگرام

 یک مقام آگاه، با تائید این خبر اظهار داشت: این شبکه اجتماعی موبایلی، به دلیل دارا بودن شاکی خصوصی در لیست مسدودیت دسترسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دستور قضایی برای فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام صادر شده است، اضافه کرد: این حکم قضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با تاکید براینکه شاکیان خصوصی این شبکه اجتماعی، به دلیل نقص حریم شخصی از این شبکه شکایت کرده اند خاطرنشان کرد: دستور فیلترینگ ایسنتاگرام ارتباطی با تصمیمات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ندارد و این حکم قضایی مستقیما از سوی دادستانی به وزارت ارتباطات برای اجرا ابلاغ شده است.

 اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس جهان محسوب می شود که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شده و مشترکان بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.



:: برچسب‌ها: اینستاگرام , فیلتر ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




اسرار منوهای مخفی در تلفن های هوشمند

وجود منوهای مخفی در گوشی های تلفن همراه چیز جدیدی نیست. گوشی های آجری قدیمی هم این منو ها را داشتند ولی افراد کمی از آن باخبر بودند. با استفاده از دستوراتی که در این منو ها وجود دارد میتوان به خدمات خاصی از سرویس ارائه شده دسترسی داشت و همینطور میتوان اطلاعات سخت افزاری گوشی و برنامه های نصب شده را مشاهده یا دستکاری کرد. تلفن های هوشمند امروزی هم اکثراً این منو را دارند و برای دسترسی به آن فقط باید کد صحیح آن را وارد کنید.

 حتما تا بحال کد *#06# بگوشتان خورده است. طرز وارد کردن آن درست مثل زمانی است که میخواهید شماره گیری کنید و بعد، دکمه سبز رنگ را برای آغاز مکالمه فشار دهید. وقتی این کد را که روی اکثر گوشی ها کار میکند وارد کردید، شماره هویت یا شماره شناسایی گوشی بر روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد (این شماره برای هر گوشی منحصر بفرد میباشد). دسترسی به منوی مخفی تلفن های هوشمند نیز از طریق کدی مشابه کد ذکر شده میسر است.

بطور مثال در گوشی های iPhone میتوانید با وارد کردن کد *3001#12345#* وارد محیط تست گوشی شوید که البته چیز زیادی از محتویات این صفحه دستگیرتان نخواهد شد مگر اینکه تکنیسین تعمیرات iPhone باشید. با این حال میتوانید اطلاعات سیم کارت، جزئیات شبکه مخابراتی و همچنین، یک سری شماره های رمز نگاری شده را میتوانید در این صفحه مشاهده کنید. جالب است بدانید که قدرت سیگنال دریافتی در این صفحه به واحد دسی بل است و بصورت دایره های گرافیکی نمایش داده نمیشود.

کدهای مخفی گوشی های اندروید ممکن است بسته به مدل و کارخانه سازنده، متفاوت باشد اما کد *#*#4636#*#* و یا کد *#*#INFO#*#* روی اکث گوشی های اندروید کار میکند. این کد، صفحه تست گوشی را به شما نشان خواهد ضمن اینکه وضعیت فعلی شارژ باطری و برنامه های فعال را نیز به نمایش خواهد گذاشت. حواستان باشد که چیزی را در این صفحه تغییر ندهید و یا دکمه ای را بیخودی فشار ندهید، چون ممکن است تنظیمات سخت افزاری گوشی را به هم بریزید.

تصویر زیر منوی گوشی Nexus 4 را نشان میدهد که از طریق آن میتوان باند 4G را بر روی شبکه LTE (کشور کانادا) فعال کرد.

اگر گوشی شما Nokia Lumia باشد، با وارد کردن کد ##634# میتوانید وارد صفحه تست سخت افزاری گوشیتان شوید و در کنار آن، میزان مصرف باطری را نیز بصورت زنده مشاهده کنید.



:: برچسب‌ها: اسرار , منو مخفی , تلفن هوشمند ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




جزییات کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2014
شما هم دعوتید! روز دوم ژوئن (12 خرداد 1393) ساعت 10 صبح در موسکان وست کالیفرنیا.


 قرار است با حضور تیم کوک، مدیر اجرایی تازه ترین دست آوردهای فناورانه اپل رونمایی و بحث شود.

گفته می شود جدیدترین سیستم عامل دسکتاپ و لپ تاپ اپل موسوم به OS 10.10 رونمایی خواهد شد.

گفته می شود بالاخره ساعت هوشمند اپل موشوم به iWatch رونمایی خواهد شد.

گفته می شود جدیدترین لپ تاپ مک بوک ایر اپل با صفحه رتینا رونمایی می شود.

نوع خرید بلیط برای حضور در کنفرانس از روشی جدید با انتخاب تصادفی اپلیکیشن ها خواهد بود.

بعدا با توسعه دهندگان تماس حاصل خواهد شد تا بلیط های فروخته نشده به آنها داده شود.



:: برچسب‌ها: اپل , WWDC 2014 ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




اپل خواستار توقف فروش محصولات سامسونگ شد

 

apple asks for sales ban on samsung devices

 بگذارید کمی به عقب برگردیم. ماجرای ادامه‌دار دادگاه‌های اپل و سامسونگ طی هفته‌های گذشته به اینجا رسید که اپل پیروز پرونده‌ی دیگری در برابر سامسونگ شد و سامسونگ محکوم به پرداخت 119 میلیون دلار بابت استفاده از پتنت‌های اپل شد. اما حالا اپل به دنبال خواسته‌ای دیگر است.

چند هفته قبل اپل خواستار 2.2 میلیارد دلار خسارت از سامسونگ شد، خواسته‌ای که از طرف دادگاه رد شد و حالا اپل به دنبال دادخواهی مجدد است. اپل مدعی است که سامسونگ از بعضی پتنت‌هایش برای مدل‌های قبلی گوشی‌های خود استفاده کرده است که اگر سامسونگ به فروش این قبیل محصولاتش ادامه دهد خسارات جبران ناپذیری را به اپل وارد می‌کند. این موضوع بهانه‌ی جدید اپل است تا خواستار دستور موقت برای توقف فروش محصولات سامسونگ شود. مدل‌های مد نظر اپل عبارتند از Admire، Galaxy Nexus، Galaxy Note، Galaxy Note 2، Galaxy S II، Galaxy S II Epic 4G Touch، Galaxy S II Skyrocket، Galaxy S III و Stratosphere.



:: برچسب‌ها: اپل , سامسونگ ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




آیا استفاده از پروتئین‌ها حس بویایی را به گجت‌ها می دهد؟

 

استفاده از پروتئین برای احساس رایحه

 دانشمندان تا به حال قادر به شبیه‌سازی توانایی‌های مختلف انسان‌ها در رایانه‌های ‌هوشمند و روبات‌ها شده‌اند. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به توانایی‌های سمعی و بصری اشاره کرد که هم‌اکنون در بسیاری از سیستم‌های‌هوشمند تعبیه شده است. براساس مقاله‌ی جدیدی که در arXiv منتشر شده است، دانشمندان ایتالیایی شاخه‌ی جدیدی از تحقیقات را با نام پروتئوترونیکس (Proteotronics) بنیان نهاده‌اند که ماحصل آن انتقال حس بویایی به سیستم‌های هوشمند رایانه‌ای و گجت‌ها است.

براساس یافته‌های جدید به‌نظر می‌رسد که پروتئین‌ها نیز دارای خواص و رفتارهای متفاوتی در قبال جریان‌های الکتریکی هستند، بطوریکه عبور جریان الکتریکی از یک توده‌ی پروتئینی منجر به بروز رفتارهای متفاوتی در بین پروتئین‌ها می‌شود. سه‌تن از دانشمندان ایتالیایی با نمایش این قابلیت‌ها، پروتئینی را یافته‌اند که می‌توان از آن به‌عنوان سوئیچ استفاده کرد. پروتئین مورد نظر OR-17 نام دارد که معمولاً در بینی موش‌ها قرار داشته و در قبال رایحه‌‌هایی چون میوه‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد. این رایحه‌ها از یک ماده‌ی آلی با نام آلدهید بهره می‌برند که در صنعت عطرسازی نیز کاربرد زیادی دارد. محققان با عبور یک جریان الکتریکی از پروتئینی با نام OR-17 از خاصیت متفاوت آن در قبال جریان‌های الکتریکی در زمان روبرو شدن با انواع مختلف آلدهیدها خبر داده‌اند.

اما چرا کشف چنین پروتئینی اهمیت دارد و در چه زمینه‌هایی می‌توان از آن استفاده کرد؟ از جمله‌ی بهترین نمونه‌های کاربرد این پروتئین می‌توان به ساخت ردیاب‌های الکتریکی اشاره کرد که قادرند آلودگی‌ موجود در آب را تشخیص دهند. همچنین نباید کاربرد آن در تشخیص آلودگی هوا یا نشانه‌های شیمیایی بیماری در انسان‌ها را از یاد برد. الگوی کار این پروتئین بدین‌گونه است که می‌توان برای هر یک از مواد شیمیایی پروتئینی یافت که در مواجهه با آن واکنش الکتریکی خاصی نشان می‌دهد، از این‌رو با عبور جریان از پروتئین، می‌توان حضور مواد شیمیایی مورد نظر را تشخیص داد. هرچند این روش نیز چالش‌های خاص خود را دارد، اما می‌تواند پنجره‌های جدیدی را در علوم کامپیوتر وهوشمند سازی رایانه‌ها باز کند.



:: برچسب‌ها: حس بویایی , گجت ها ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




گلکسی‌ نوت 4 مجهز به قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری خواهد بود

 

گلکسی‌نوت ۳

 محصول آتی پر سروصدای سامسونگ، گلکسی‌نوت ۴ است که پیش‌تر به بررسی مشخصات فنی احتمالی آن پرداختیم. این تلفن‌هوشمند احتمالا در تاریخ 12 شهریور ماه سال جاری و پیش از آغار نمایشگاه IFA 2014 معرفی خواهد شد. شایعات حاکی از آنند که این کمپانی در حال آزمایش ویژگی‌های جدید اندروید 4.4.3 در گلکسی S5 است تا از آن‌ها در نسل اتی گلکسی‌ نوت ۴ استفاده کند.

از میان تمامی ویژگی‌های اشاره شده می‌توان به Swipe to Launch Motion launcher ،Aqua Capture ،Multi Network for Booster و Smart fingerprint اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد ویژگی Aqua Capture شبیه به قابلیتی خواهد بود که در گلکسی S4 اکیتو شاهد استفاده از آن بودیم و امکان تصویربرداری در زیر آب را برای کاربران امکان‌پذیر می‌ساخت، یکی از ویژگی‌های دیگری که پشت Aqua Capture نهفته، نوید بخش ضدآب بودن این تلفن‌‌هوشمند است. Multi Network for Booster نیز احتمالا همچون ویژگی موجود در گلکسی S5 خواهد بود که در آن می‌توانید با استفاده از شبکه‌های ارتباطی دیتا و وای‌فای به صورت ترکیبی فایل‌های حجیم را دانلود کرده و در نتیجه سرعت بارگذاری اطلاعات را افزایش دهید.

Swipe to Launch Motion Launcher را می‌توان مشابه قابلیت Motion Launch در اچ‌تی‌سی وان ام ۸ خواند که با استفاده از آن می‌توان با بکارگیری الگوهای خاص در زمان خاموش بودن صفحه‌ی نمایش تلفن‌هوشمند، قفل گوشی را باز کرد، اپلیکیشن دوربین را اجرا کرد و بسیاری از کارهای دیگر را با ترسیم الگوی ژست خاصی به انجام رساند. لازم به‌ ذکر است که پیش‌تر در زومیت خواندید که سامسونگ پتنتی با این مضمون را به ثبت رسانده است.

همانطور که از نام Smart Fingerprint ‌نیز پیدا است، این ویژگی برای استفاده از سنسور اثر انگشت تعبیه شده که قابلیت‌های فراوانی چون بازکردن قفل گوشی تا انجام پرداخت‌های آنلاین در PayPal اشاره کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده گلکسی نوت ۴ نیز همچون نسل پیشین از یک صفحه‌ی نمایش 5.7 اینچی همراه خواهد شد با این تفاوت که رزولوشن 2,560 در 1,440 پیکسل در این نمونه وجه تمایز آن با نسخه‌ی پیشین است. همچنین شنیده‌هایی مبنی بر استفاده از صفحه‌ی نمایش Youm نیز شنیده شده است که باید تا زمان معرفی آن به انتظار بنشینیم.



:: برچسب‌ها: گلکسی‌ نوت 4 م , نرم‌افزار ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




شارژر بی‌سیم جی 3 ال‌جی متفاوت از دیگر شارژرهای بی‌سیم است!

هنوز چند روز تا معرفی پرچمدار جدید LG به نام LG G3 باقی‌مانده و بازار شایعات و درز کردن خصوصیات آن بسیار داغ و پررونق است. یکی از این موارد درز کرده، خبر از احتمال عرضه‌ی یک شارژر بی‌سیم است.


G3-wireless-charger

 این شارژر بی‌سیم با شارژرهای بی‌سیمی که تاکنون دیده‌ایم قدری متفاوت است. این شارژر جدید بر روی یک پایه تکیه می‌کند و می‌تواند به عنوان تکیه‌گاه G3 عمل کند.

G3-charging-dock

با این مزیت حالا می‌توانید ضمن شارژ شدن گوشی قدرتمند خود، راحت‌تر فیلم ببینید یا صفحات اینترنتی را جستجو کنید. تا جایی که می‌دانیم این شارژر فقط در رنگ سفید عرضه خواهد شد. متأسفانه هیچ خبری از قیمت آن به بیرون درز نکرده؛ ولی مطمئناً این شارژر ارزش هزینه‌ی اضافه‌تر در کنار خرید LG G3 را دارد. همان طور که می دانید جی 3 قرار است در هفته جاری رسماً رونمایی و احتمالاً عرضه شود.



:: برچسب‌ها: شارژر بی‌سیم , جی 3 ال‌جی ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




فایل منیجر ویندوزفون 8.1 مایکروسافت تا آخر خردادماه از راه می‌رسد

یکی از ضعف‌های ویندوزفون نسبت به اندروید نبود اپلیکیشن مدیریت فایل برای این سیستم‌عامل محسوب می‌شد. اما همان‌طور که جو بلفیور قول داده بوده تا پایان ماه آینده فایل این اپلیکیشن هم به پلتفرم موبایلی جدید مایکروسافت خواهد آمد.


File_Manager_Windows_Phone_81

 البته مایکروسافت قول داده بود تا پایان ماه May میلادی این اپلیکیشن از راه برسد اما حالا که کمتر از یک هفته تا پایان این ماه باقیست گفته می‌شود فایل منیجر ویندوزفون که Files نامیده می‌شود تا پایان ماه آینده عرضه خواهد شد.

Windows_Phone_File_manager_Screen
اپلیکیشن Files امکان کپی و انتقال فایل‌ها و اطلاعات چه در حافظه داخلی و چه مموری کارت را خواهد داد و امکانات یک فایل منیجر ساده مانند ایجاد پوشه، حذف فایل‌ها و به اشتراک گذاری آن‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: فایل منیجر , ویندوزفون , 8, 1 مایکروسافت , خردادماه ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




جی 3 ال‌جی با پشتیبانی تا 2 ترابایت مجهز خواهد بود

براساس مشخصات منتشره از گوشی ال‌جی جی‌3 بر روی وب‌سایت LG U.K انتظار می‌رود این گوشی هوشمند به شکاف میکرو‌اس‌دی با پشتیبانی از ظرفیتی تا حجم 2 ترابایت تجهیز شود.


LG-G3-2TB-microSD-slot

با استناد به این مشخصات، شاهد پشتیبانی این گوشی هوشمند از 2048 گیگابایت فضا بر روی مموری کارت خواهیم بود. البته این احتمال نیز وجود دارد که اشتباهی از سوی نویسندگان سایت صورت گرفته باشد اگر چه حدس زدن رقم اصلی کمی دشوار است!

دیگر مشخصات منتشره با آنچه قبلا از این گوشی هوشمند تصور می‌کردیم تطابق کامل دارد. ال‌جی جی‌3 از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 2560×1440 بهره خواهد برد و از پردازنده چهار‌هسته‌ای 2.46 گیگاهرتز اسنپ دراگون 801 بهره می‌برد.

LG-G3-2TB-microSD-slot

2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و استفاده از دوربین 13 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی‌آمپرساعت به همراه استفاده از اندروید 4.4.2 به طور پیش‌فرض از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند است.



:: برچسب‌ها: جی 3 ال‌جی , میکرو اس دی ب , 2 ترابایت ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




قیمت گوشی Sony Xperia Z2 در ایران مشخص شد
بالاخره سومین جنگجوی سال ۲۰۱۴ از راه رسید و به بازارهای جهانی و از جمله بازار ایران راه یافت. گوشی هوشمند Sony Xperia Z2 که جزو اولین گوشی هایی بود که به طور رسمی در ایران رونمایی شد، بسیار دیر تر از دو رقیب اش (یعنی سامسونگ گلکسی اس ۵و اچ تی سی وان ام ۸) وارد بازار شد که این مسئله می تواند کار را برای این گوشی سخت تر کند.

قیمت گوشی Sony Xperia Z2 در ایران مشخص شد

 Sony Xperia Z2

با تمام این اوصاف، این گوشی هنوز ویژگی ها و قالیت هایی دارد که می تواند برای کاربران جذاب و دلفریب باشد. حالا این گوشی وارد بازار های موبایل ایران شده اگر کمی در مغازه های مختلف جستجو کنید، می توانید این ستاره سونی را البته با قیمتی ترسناک بیابید.

در زمان نوشتن این مطلب قیمت مشخص شده برای این گوشی حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که بسیار بیشتر از قیمت دو رقیب دیگرش است . گوشی سونی اکسپریا زد ۲ دارای دوربین ۲۰ مگاپیکسلی همانند قبل است اما تست ها نشان می دهند که سونی تغییراتی در الگوریتم پردازش تصویر صورت داده است. همچنین سونی از قدرتمند ترین چیپ ست حال حاضر دنیای موبایل، یعنی اسنپدراگون ۸۰۱ استفاده کرده است. تغییر مهم دیگر، استفاده از پانل IPS در صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی گوشی است که همچنان از دقت تصویر ۱۰۸۰p پشتیبانی می کند.

آیا منتظر این گوشی بودید تا آن را خریداری کنید؟ حاضر هستید در حال حاضر با این قیمت یک زد ۲ در اختیار داشته باشید یا صبر می کنید تا قیمت آن کاهش یابد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: قیمت گوشی , Sony Xperia Z2 , ایران ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




خوبی ها و بدی های عینک گوگل را بخوانید

با ورود عینک گوگل به بازار بسیاری از فنی کاران درباره این محصول اظهار نظر کرده اند که یکی از آنها در” تک رادار” خواندنی تر شده است.

عینک گوگل

 امتیازی که به طراحی داده شده است: ۴ ستاره از ۵ ستاره
امتیازی که به ویژگی ها داده شده است: ۳٫۵ ستاره از ۵ ستاره
امتیازی که به عملکرد و پرفورمنس داده شده است: ۳ ستاره از ۵ ستاره
امتیازی که به “قابلیت استفاده” داده شده است: ۳ ستاره از ۵ ستاره
امتیازی که به ارزش دستگاه داده شده است: ۳٫۵ ستاره از ۵ ستاره

اما خوبی ها و بدی های عینک گوگل را نیز تک رادار به شرح زیر نوشته است:

طراحی خوب، نرم و راحت/ آسان بودن برای گرفتن عکس/ ویژگی گوگل Now / ناوبری با سر واقعی است / استارتر برای مکالمه

اما بدی های گوگل گلس به شرح زیر است:

بسیار گران / عمر باطری خیلی کم است / برای گرفتن عکس خوب با دوربین ۵ مگاپیکسلی نیاز به نور زیاد است / محدودیت تعداد اپلیکیشن ها



:: برچسب‌ها: عینک گوگل ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




هدست G430 ؛ صدایی به وسعت میدان جنگ


گیمرهای حرفه ای به ابزارهای حرفه ای نیاز دارند. این ابزارها به دو دسته تقسیم می شوند، یکی سیستم حرفه ای با سخت افزارهای قدرتمند مانند مادربرد، پردازنده، کارت گرافیم و حافظه های پیشرفته که بتوانند سنگین ترین بازی ها را نیز با بالاترین نرخ فریم در ثانیه اجرا کنند.


اما دومین دسته، ابزارهایی هستند که گیمرها مستقیما با آنها سروکار دارند، مانند صفحه نمایش، موس، صفحه کلید و هدست. گیمرها برای کنترل کامل در بازی نیاز دارند که خوب ببینند، سریع حرکت کنند و دقیق بشنوند. لاجیتک برای دقیق شنیدن، محصولی به نام G430 دارد که در نوع خود بی نظیر است.

هدست

هدست G430 مخصوص گیمرها طراحی گردیده و در ساخت آن به کوچکترین نکات نیز توجه شده است. این هدست حرفه ای قابلیت پخش صدای ۷٫۱ کاناله دالبی با کیفیت HD را دارد. از این رو کاربر می تواند محل صدا را تشخیص داده و به وسیله صدا متوجه نزدیک شدن دشمنان از پشت سر شود. این صدای با کیفیت در هنگام اجرای بازی های اتومبیل رانی نیز می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. علاوه بر کیفیت بسیار بالای صدا، این هدست بیس بسیار قدرتمندی دارد که با هر انفجار در میدان نبرد گوش های شما را نیز به لرزه درمی آورد تا محیط بازی را با تمام وجود احساس کنید. همچنین یک میکروفون با کیفیت بسیار بالا روی گوشی سمت چپ این هدست تعبیه شده است که در مواقعی که در مواقعی که نیازی به آن نیست، به راحتی جمع می شود و کنار بدنه هدست قرار می گیرد.

هدست G430 یک محصول حرفه ای است و برای استفاده های طولانی مدت طراحی شده است. از این رو به نسبت اندازه بزرگ گوشی ها و بدنه، از وزن کمی برخوردار است. گوشی های این هدست از جنس پارچه ای نرمی هستند که حتی پس از ساعت ها استفاده نیز باعث خستگی یا درد گوش ها نمی شود. همچنین هرکدام از گوشی ها قابلیت چرخش ۹۰ درجه را دارند که استفاده از این هدست را بسیار انعطاف پذیر و راحت می کنند. یکی از نکات جالب در طراحی این محصول قابلیت اتصال از طریق فیش صدا یا رابط USB است. اگر ابزار یا سیستم شما فقط جک فیش صدا داشته باشد می توان از طریق دو فیش هدفون و میکروفون، G430 را به آن متصل کرد.

اما اگر دستگاه شما مجهز به درگاه USB باشد، می توان از طریق یک رابط که در بسته بندی خود محصول موجود است، اتصال را از طریق USB برقرار کرد. نکته جالب اینکه، در این رابط کوچک یک کارت صدا تعبیه شده که وضوح صدا را چند برابر می کند و کیفیتی بی نظیر را به ارمغان می آورد. کلید کم و زیاد کردن صدا روی کابل هدست و سازگاری کامل با تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز نیز از دیگر ویژگی های G430 به شمار می رود. این هدست زیبا در حال حاضر با گارانتی سه ساله آواژنگ در بازارهای سراسر کشور موجود می باشد.



:: برچسب‌ها: هدست G430 ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




گوشی دوسیم‌کارته فقط HTC Desire 700
کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی همیشه گوشی‌های هوشمند طراحی و تولید کرده است. این بار نیز همین روند را ادامه داده و گوشی‌ هوشمند زیبایی عرضه کرده است که از نظر امکانات در ردیف متوسط جای می‌گیرد. این گوشی Desire 700 نام دارد و دوسیم‌کارته است. علاوه برآن، قیمت مناسبی نیز دارد و می‌تواند کاربران مختلف را به سمت خود جذب کند.


 گوشی Desire 700 اچ‌تی‌سی، محصولی است که کاربر را به داشتن موبایل دوسیم‌کارته سوق می‌دهد. این زیبایِ دوست‌داشتنی علاوه بر امکانات خوب، جای یک سیم‌کارت دیگر نیز دارد که از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. البته بدنه آن به جای آلومینیوم یکپارچه، از پلاستیک براق و باکیفیت تشکیل شده است. خوشبختانه باتری دستگاه قابل جابه‌جایی است. اچ‌تی‌سی Desire 700، صفحه‌نمایش 5 اینچ دارد و از این لحاظ باید گفت چند اینچ از نمایشگر 4.7 اینچ اچ‌تی‌سی وان بزرگ‌تر است. اما رزولوشن  qHD و تراکم تصویر کمتری نسبت به وان دارد. این گوشی در قاب جلوی خود بلندگوهای استریو دارد که باکیفیت عالی صدا را پخش می‌کنند.

گوشی دوسیم‌کارته HTC Desire 700

دوربین دستگاه، 8 مگاپیکسل است که برای این ردیف قیمت بسیار مناسب به نطر می‌رسد. از دیگر امکانات اچ‌تی‌سی Desire 700 باید به رابط‌کاربری Sense 5 وسیستم‌عامل 4.1.2 اندروید (آب‌نبات ژله‌ای) اشاره کرد. البته احتمالا به زودی می‌توانید شاهد به‌روزرسانی سیستم‌عامل به نسخه 4.3 باشید. این گوشی هوشمند بیشتر برای کشورهای آسیایی مناسب است که نمایشگرهای بزرگ، دوسیم‌کارته بودن و قیمت برایشان بسیار مهم است.

اندازه نمایشگر، باتری قابل جابه‌جایی و قابلیت تصویربرداری با کیفیت فول اچ‌دی این گوشی را از برادران بزرگ‌تر خود یک قدم جلوتر قرار داده‌اند. به طور مثال، باید به  گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 600 اشاره کرد.

پردازنده اچ‌تی‌سی Desire 700،  Cortex-A7 چهار هسته‌ای با سرعت 1.2 گیگاهرتز است که کمپانی چینی Spreadtrum Shark آن را ساخته است. این پردازنده در مقایسه با اسنپ‌دراگون ضعیف‌تر است اما اچ‌تی‌سی برای کاهش قیمت دستگاه از نمونه چینی در محصول خود استفاده کرده است. این پردازنده در زمینه فیلم‌برداری با کیفیت 1080p کیفیت بدی ندارد. اما سرعتی همچون اسنپ‌دراگون را نباید از آن انتظار داشت.

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی Desire 700، یکی از بهترین دوسیم‌کارته‌ها در ردیف قیمتی متوسط به شمار می‌رود. این گوشی صفحه‌نمایش 5 اینچ دارد که اطراف آن را قاب پلاستیکی پوشانده است. در بالای نمایشگر، در قاب جلوی دستگاه نیز دو بلندگوی استریو BoomSound  کار گذاشته شده است. این بلندگوها برای تماشای ویدئو یا هنگام بازی بسیار مناسب و کاربردی هستند و صدای واضح‌تری به کاربر می‌رسانند.

گوشی دوسیم‌کارته HTC Desire 700

قاب پشت بدنه کمی خمیده است و همه زاویه‌ها و لبه‌های دستگاه خمیده و نرم هستند و خطوط شکسته‌ای در آن مشاهده نخواهید کرد.

گوشی دوسیم‌کارته HTC Desire 700

نگاه 360 درجه به اچ‌تی‌سی Desire 700

گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی Desire 700، از نظر طراحی بسیار مشابه طراحی اچ‌تی‌سی وان است اما از نظر امکانات بسیار با هم فرق دارند. خانواده‌هایشان نیز از هم متفاوت است. حتی برچسب قیمت آنها نیز با هم قابل مقایسه نیست. اما اچ‌تی‌سی Desire 700 با این ردیف قیمتی نمی‌توانست ارگونومی و کیفیت ساخت بهتری داشته باشد.

صفحه نمایش 5 اینچ، بلندگوهای کار شده در جلوی دستگاه و قد بلندتر Desire 700 برتری‌های آن نسبت به اچ‌تی‌سی One هستند. Desire 700 را می‌توان تاحدی به سامسونگ گلکسی S4 و ال‌جی G2 تشبیه کرد. این دستگاه 149 گرم وزن دارد. با اینکه پلاستیکی است اما از One که از آلومینیوم ساخته شده، سنگین‌تر است. این دستگاه 10.3 میلی‌متر ضخامت دارد.

گوشی دوسیم‌کارته HTC Desire 700

اچ‌تی‌سی Desire 700، صفحه نمایش 5 اینچ با رزولوشن qHD (540×960 پیکسل) دارد و تراکم تصویر آن نیز 220 پیکسل در هر اینچ است. نمی‌توان گفت کیفیت عالی دارد. اما در این ردیف قیمت، بسیار خوب است. زاویه دید و کیفیت رنگ‌ها و خلوص آنها نیز خوب هستند. باید گفت از پانل‌های ال‌سی‌دی بهتر است.

گوشی دوسیم‌کارته Desire 700 کنتراست عالی و نور خوب دارد. از نظر عمق رنگ مشکی چندان راضی کننده نیست و در نور زیاد کیفیت آن کمتر نیز می‌شود. در زیر نور مستقیم خورشید کنتراست تصویر همچنان خوب است و می‌توانید محتویات نمایشگر را به خوبی ببینید. نمایشگر در نورهای زیاد نیز همچنان خوانایی خود را دارد.

باتری

اچ‌تی‌سی Desire 700، باتری 2100 میلی‌آمپر ساعتی دارد که تا 25 ساعت استفاده را پاسخ‌گو است. البته به صورت کاربردی فقط یک ساعت مکالمه، یک ساعت وب‌گردی و یک ساعت تماشای ویدئو را پشتیبانی می‌کند. این میزان برای مواقعی است که شما هر دو سیم‌کارت گوشی را فعال کرده باشید. به طور کلی، باید گفت ایکاش عمر باتری طولانی‌تری داشت. 

گوشی دوسیم‌کارته HTC Desire 700

بنچ‌مارک


اچ‌تی‌سی Desire 700، پردازنده چهارهسته‌ای و یک گیگابایت رم دارد. تراشه این پردازنده را کمپانی چینی Spreadtrum Shark  ساخته است و به جای استفاده از مدل Cortex-A5 که در Desire 600 شاهد آن بودیم، پردازنده Cortex-A7 دارد. البته کارکرد این پردازنده مشابه پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 400 است. 

چهار هسته این پردازنده با سرعت 1.2 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. کمپانی Spreadtrum Shark پردازنده Mali-400 با یک گیگابایت رم نیز دارد. کورتکس A7 عملکرد بسیار عالی ندارد اما در مقایسه با نسخه‌های قبلی بهتر است.

خروجی صدا

در مورد خروجی صدای گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 700 نمی‌توان نظر واحدی داد. بلندی صدا در این دستگاه زیاد است و شاید بتوان گفت از همه اسمارت‌فون‌های موجود صدای بالاتری دارد. اما از نظر کیفیت خیلی خوب نیست. یعنی صدا که زیاد می‌شود، وضوح و کیفیت آن کاهش می‌یابد. پاسخ‌گویی فرکانس‌های آن نیز کیفیت لازم را ندارند. به این ترتیب باید بگوییم، بلند بودن صدا برای خوب بودن یا مزیت برشمرده شدن دلیل به حساب نمی‌آید.  کیفیت صدای هدفون نیز توفیری ندارد. هرچه صدا بالاتر، وضوح پایین‌تر.


گوشی دوسیم‌کارته HTC Desire 700

گوشی دوسیم‌کارته HTC Desire 700
دوربین 8 مگاپیسکل

گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 700، دوربین 8 مگاپیکسل دارد که با کیفیت 3264×2448 پیکسل عکس می‌گیرد و  نسبت تصویر آنها 4:3 است. با نسبت تصویر 16:9 نیز با رزولوشن 3264×1840 پیکسل عکاسی می‌کند. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. دوربین دستگاه، فلاش LED و نور برای حالت فیلم‌برداری نیز دارد.

دوربین دیافراگم واید f/2.0 و پردازنده ImageChip اچ‌تی‌سی دارد. عمق دید دوربین 28 میلی‌متری است. به این مفهوم که با عرض بیشتر و گسترده‌تر می‌تواند عکس یا فیلم بگیرد.

گوشی دوسیم‌کارته HTC Desire 700

رابط‌کاربری دوربین ImageSense است که در هر دو حالت فیلم‌برداری و عکاسی مشابه هستند. استفاده از این رابط‌کاربری آسان است. دو کلید شاتر در این قسمت قرار دارد (عکاسی و فیلم‌برداری). در پایین نیز کلید میان‌بر گالری وجود دارد و در زیر آن کلید جلوه‌های ویژه را می‌توان مشاهده کرد. در سمت چپ صفحه نمایش می‌توانید حالت‌های فلاش را تنظیم کنید. 

فیلم‌برداری 1080p با HDR

گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 700، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. بعلاوه، گزینه HDR برای ویدئو نیز وجود دارد که با فعال کردن آن، عمق دید دوربین باریک‌تر می‌شود. گزینه دیگری در این قسمت هست که باید به آن اشاره کنیم و آن، قابلیت فیلم‌برداری با سرعت پایین است که البته رزولوشن پایین‌تری نیز دارد.

این دوربین قابلیت فوکوس خودکار نیز دارد و در طول فیلم‌برداری نیز می‌توانید از آن بهره بگیرید. این گزینه صحنه‌های داینامیک بسیاری را شکار خواهد کرد. فیلم‌برداری در فرمت MP4 با نرخ بیت 14 تا 15 مگابیت در ثانیه صورت می‌گیرد. صداها در فرمت مونو، 96 کیلوبایت در ثانیه و سمپلینگ 48 کیلوهرتز ضبط می‌شوند. نرخ فریم تصاویر نیز 21 تا 2 فریم در ثانیه هستند که وضوح خوبی دارند. 

کیفیت تصاویر گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 700، بسیار عالی هستند. رنگ‌ها خالص و کنتراست خوب هستند. کیفیت فیلم‌ها را می‌توان با با ویدئوهای گوشی‌های گلکسی S4 مینی سامسونگ و اکسپریا C سونی مقایسه کرد.

کلام آخر


اچ‌تی‌سی Desire 700، قیمت مناسب و امکانات قابل قبول و دوسیم‌کارته بودن را با یکدیگر تلفیق کرده و در اختیار کاربر قرار داده است. صفحه نمایش 5 اینچ این گوشی رزولوشن qHD، جایگاه دو سیم‌کارت و فرمی شبیه  One دارد. این امکانات با بلندگوهای استریو و رابط‌کاربری Sense 5 اچ‌تی‌سی تکمیل شده‌اند.

گوشی دوسیم‌کارته HTC Desire 700

متاسفانه تعریف‌های ما در همین جا به پایان می‌رسد. پردازنده چهارهسته‌ای دستگاه از نوع Cortex-A7 با سرعت 1.2 گیگاهرتز است که کمپانی چینی آن را ساخته است. این پردازنده مشابه پردازنده Cortex A5 در اسنپ‌دراگون 200 کار می‌کند.

دوربین دستگاه نیز کمی موجب ناامیدی است. عکس‌ها سایه‌ای از رنگ بفش دارند و ویدئوهای1080p  چندان خوب نیستند. قیمت این موبایل دوسیم‌کارته 300 یورو است. این قیمت برای امکاناتی که دستگاه دارد بسیار هم خوب به نظر می‌رسد. 

اچ‌تی‌سی Desire 700، را می‌توان با سونی اکسپریا C مقایسه کرد. رزولوشن نمایشگرهای آنها برابر است اما پردازنده 1.2 گیگاهرتز Cortex-A7 در گوشی سونی بسیار بهتر از نسخه موجود در Desire 700 کار می‌کند.

سونی اکسپریا C نیز دوسیم‌کارته است و دوربین 8 مگاپیکسل دارد. اما عمر باتری آن بیشتر است و سیستم‌عامل 4.2.2 اندروید را در خود دارد.


:: برچسب‌ها: گوشی, دوسیم کارته , HTC Desire 700 ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




بازی‌های ویدیویی نایاب و گران‌قیمت
سرگرم‌کننده، اعتیادآور و برای سنین 2 تا 100 سال. آینه همه صفت‌هایی است که به بازی‌های ویدئویی نسبت داده می‌شود.

موسسه رتبه‌بندی نرم‌افزارهای سرگرمی در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که در 70 درصد خانه‌ها در آمریکا، بازی‌های ویدئویی انجام می‌شود؛ و بیشترین تعداد افراد گیمر محدوده سنی 18 تا 50 سال دارند.

با توجه به پیشرفت صنعت بازی‌سازی در سال‌های اخیر و رشد قابل‌توجه آن انتظار می‌رود دنیای بازی‌های ویدئویی در سال 2015 برای شرکت‌های تولیدکننده بازی 11 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

در این میان بسیاری از افراد هستند که علاقه خاصی به بازی‌های قدیمی دارند و برخی از آن‌ها نیز به‌شدت به جمع‌آوری کلکسیون این بازی‌های قدیمی و نایاب علاقه نشان می‌دهند.

بازی‌های بسیار نایاب مانند بازی Gamma Attack (که یکی از نایاب‌ترین بازی‌های موجود محسوب می‌شود) ارزشی در حدود 50 هزار دلار دارند.

در ادامه این مطلب به لیستی از بازی‌های نسبتاً نایاب قدیمی اشاره خواهیم کرد که افراد علاقه‌مند به داشتن کلکسیون بازی‌ها حاضرند پول خوبی را برای خریداری آن‌ها بپردازند.

1. Earthbound برای کنسول سوپر نینتندو


ارزش: 1300 دلار

این بازی که توسط شرکت Ape & HAL تولید شده است یک بازی نقش‌آفرینی بوده که در سال 1995 برای اولین بار در ژاپن عرضه شده است. ویرایش جدید این بازی مادر 2 نام دارد؛ اما نسخه اصلی و نایاب Earthbound که آکبند باشد در فروشگاه آمازون به قیمت 1300 دلار خریدوفروش می‌شود. کپی دست‌دوم آن نیز 300 دلار است.

بازی‌های ویدیویی نایاب و گران‌قیمت

2. عصر حجر 2: Surprise at Dinosaur Peak برای کنسول NES


ارزش: 1400 دلار


اگر شما هم از آن دسته افرادی بودید که به سری بازی‌های عصر حجر علاقه‌مند هستند. سری بم کلکسیون خود بزنید. نسخه استفاده‌شده این بازی متعلق به سال 1994 در بازار حدود 900 دلار خریدوفروش می‌شود و نسخه آکبند آن 1400 دلار ارزش دارد.

بازی‌های ویدیویی نایاب و گران‌قیمت

3. مگامن 4 برای کنسول نینتندو گیم بوی


ارزش: 500 دلار


قیمتی که کلکسیونرها حاضر هستند برای این بازی بپردازند کمتر از بقیه بازی‌های موجود در این لیست بوده اما در عوض پیدا کردن آن ساده‌تر است. این بازی با پلتفرم اکشن که محصول شرکت کپکام در سال 1994 است چیزی در حدود 500 دلار قیمت دارد. نسخه دست‌دوم آن نیز در حدود 100 دلار خریدوفروش می‌شود.

بازی‌های ویدیویی نایاب و گران‌قیمت

4. بازی Radiant Silvergun برای کنسول سگا ساترن


ارزش: 1200 دلار


این بازی ویدئویی توسط شرکت گانزو و تنها در ژاپن در سال 1998 عرضه شد؛ بنابراین تنها بر روی سیستم‌های ژاپنی و یا کنسول‌های بهینه‌شده سگا ساترن اجرا می‌شود. قیمت آکبند آن 1200 دلار بوده و کپی دست‌دوم آن چیزی در حدود 400 دلار خریدوفروش می‌شود.

بازی‌های ویدیویی نایاب و گران‌قیمت

5. بازی Suikoden II برای کنسول پلی‌استیشن


ارزش: 600 دلار


این بازی را می‌توان یکی از اولین بازی‌های نقش‌آفرینی محسوب کرد که برای کنسول پلی‌استیشن در سال 1999 توسط شرکت کونامی عرضه شد. اگر یک نسخه دست‌دوم از این بازی را داشته باشید می‌توانید آن را به قیمت 200 تا 300 دلار بفروشید. یک کپی آکبند این بازی 600 دلار ارزش دارد.

بازی‌های ویدیویی نایاب و گران‌قیمت

6. Nintendo World Championship برای کنسول نینتندو


ارزش: 20 هزار دلار

یکی از نایاب‌ترین کارتریج‌های نینتندو متعلق به زمانی است که در سال 1990 نینتندو مسابقاتی را در سطح جهانی برگزار می‌کرد و شرکت‌کنندگان هرکدام باید در بازی خاص امتیاز بیشتری کسب می‌کردند تا قهرمان شوند. رنگ این کارتریج‌ها خاکستری بود اما برخی از مدل‌های به‌شدت نایاب آن طلایی‌رنگ است. یکی از این کارتریج‌ها که هم‌اکنون در فروشگاه اینترنتی ای بی برای فروش قرار گرفته 20 هزار دلار ارزش‌گذاری شده است.

بازی‌های ویدیویی نایاب و گران‌قیمت


:: برچسب‌ها: بازی , بازی های ویدیویی ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




بلندگوهای مچی بی سیم
کمپانی بم Bem در زیر مجموعه فناوری های پوشیدنی بلندگوی بی سیم زیبایی را روی مچ دست راهی بازار کرده است.

اسپیکر باند، روی مچ دست بسته شده و در نگاه اول بسیار شبیه ساعتهای هوشمند به نظر می رسد که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند و تبلت متصل شده و صوت را به گوش کاربر می رساند.

اغلب اسپیکرهای بی سیم را هنگام جابجایی انسانی باید تغییر موقعیت داد اما این اسپیکر همراه انسان بوده و از این قاعده مستثنی است. بنابراین هر جا که کاربر حضور داشته باشد این اسپیکر نیز همراه وی خواهد بود.

ویژگی جالب دیگر، وجود میکروفون قوی داخل این اسپیکر مچی است که می توان در مواقع ضروری از آن استفاده کرده و صدای مورد نظر را ضبط کرد.

از لحاظ طراحی نیز منحصربفرد محسوب می شود و برای کاربر در حال حرکت، در حال کار در باغ و مزرعه ایده آل محسوب می شود.

اسپیکر بم، در شش رنگ ساخته شده و از طریق میکرو یو اس بی شارژ می شود. قیمت بم 49.99 دلار تعیین شده است.

گفتنی است این اسپیکر با هر نوع گوشی هوشمند و تبلت مانند آیفون و آی پد و گوشی های اندرویدی مجهز به بلوتوث کار می کند.



:: برچسب‌ها: سخت افزار , بلندگوهای مچی , ابزار دیجیتال ,

نوشته شده توسط رضا در دو شنبه 5 خرداد 1393




ال‌جی و سامسونگ نیز به استفاده‌کنندگان از یاقوت کبود می‌پیوندند
استفاده از کریستال یاقوت توسط ال‌جی و سامسونگ

گویا استفاده از کریستال یاقوت جز اپل طرفداران دیگری نیز دارد. همانطور که می‌دانید شایعات حکایت از این دارند که اپل درصدد استفاده از این ماده برای حفاظت از صفحه‌ی نمایش نسل جدید آیفون است؛ بطوریکه حتی شنید‌ه‌هایی مبنی بر آغاز تولید این محصول نیز به گوش خورده است.

یاقوت کبود (Sapphire) ویژگی‌های فراوانی برای استفاده در صفحات‌نمایش ابزار‌های لمسی دارد که پایداری و مقاوت بالا از جمله‌ی بارزترین این ویژگی‌ها است. می‌توان این ماده را در طولانی‌مدت جایگزینی برای گوریلا‌گلس خواند که حتی برخی از مزایای آن گوریلا‌گلس را نیز پشت سرنهاده است. اما اصلی‌ترین عامل بازدارنده برای استفاده‌ی گسترده از یاقوت کبود، قیمت بالای این محصول است.

حال به‌نظر می‌رسد این مسأله نه‌تنها اصلی‌ترین عامل بازدارنده برای اپل بوده، بلکه سامسونگ و ال‌جی نیز به این دلیل به سراغ این ماده نمی‌رفته‌اند. حال شنیده‌ها حکایت از این دارند که کمپانی‌های کره‌ای نیز در پی بهینه‌سازی استفاده از این ماده برای بکارگیری در پنل‌های نمایشی خود هستند تا بصورت تجاری این ماده را در محصولات آتی خود مورد استفاده قرار دهند. احتمالاً استفاده از روش‌هایی برای کاهش قیمت تمام‌شده و بهینه‌سازی این ماده برای استفاده از آن در پنل‌های نمایشی، این کمپانی‌ها را نیز مجاب به استفاده از یاقوت‌کبوددر تولیدات آتی خود کرده است.



:: برچسب‌ها: ال‌جی , سامسونگ , یاقوت کبود ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




امسال ساعت‌هوشمند و تلفن‌هوشمند ویندوزفون لنوو وارد بازار می شود
ویندوزفون لنوو‍

بهمن ماه سال گذشته لنوو اعلام کرد که به عنوان یکی از شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت، محصول ویندوزفونی خود را در تابستان سال جاری روانه‌ی بازار خواهد کرد. هرچند تولید این تلفن‌هوشمند تایید نشده است، اما وب‌سایت آلمانی Mobile Geeks به نقل از Liu Jun، مدیرعامل کمپانی چینی لنوو اعلام کرده است که غول سخت‌افزاری چینی تلفن‌هوشمند ویندوزفونی خود را در تابستان سال جاری میلادی راهی بازار‌های جهانی خواهد کرد.

هنوز جزئیاتی از اینکه این تلفن‌هوشمند با چه مشخصات فنی همراه خواهد شد به گوش نرسیده است، از این‌رو مشخص نیست که آیا این تلفن‌هوشمند باب طبع دوست‌داران پرچمداران یا تلفن‌های‌هوشمند با مشخصات فنی بالا است یا لنوو همچون روال طبیعی خود محصولی ارزان قیمت را روانه‌ی بازار خواهد کرد.

این همه‌ی ماجرا در مورد محصولات آتی کمپانی چینی لنوو نیست. با گرم شدن بازار گجت‌های پوشیدنی، چینی‌ها نیز ترغیب شده و درصدد ارائه‌ی یک گجت پوشیدنی به بازار هستند. یقیناً یکی از گزینه‌های روی میز Moto 360 است، اما چینی‌ها می‌خواهند تا محصولی را با برند لنوو در اختیار علاقمندان به گجت‌‌های پوشیدنی قرار دهند. این محصولات در پایان سال 2014 میلادی یا ابتدای سال 2015 میلادی راهی بازار‌های جهانی خواهند شد و این تمام اطلاعاتی است که از آخرین محصولات در دست ساخت و طراحی کمپانی چینی به گوش رسیده است.



:: برچسب‌ها: ساعت‌هوشمند , تلفن‌هوشمند , ویندوزفون , لنوو ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




سامسونگ هدست واقعیت مجازی می‌سازد

 

شرکت سامسونگ که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت، تلویزیون و ساعت‌های هوشمند از شهرتی جهانی برخوردار است در جدیدترین اقدام خود قصد دارد هدست‌های واقعیت مجازی تولید کند.

http://images.farnet.ir/2014/05/future-samsung-headsets.jpg

بنابر خبرهای منتشره، هدست واقعیت مجازی سامسونگ قرار است تا پایان سال جاری میلادی روانه بازارشود. به نظر می‌رسد این محدودیت زمانی از جهت عرضه محصولاتی مشابه از سوی فیس‌بوک و یا پروژه مشابه سونی باشد.

در حال حاضر این هدست در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار‌گرفته تا از آن به واسطه دستگاه‌هایی مانند نوت 3 و یا گلکسی اس‌5 استفاده کنند.

SONY DSC

آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست این هدست به صفحه‌نمایش OLED مجهز خواهد شد و به احتمال زیاد ارتباطی از طریق سیم با دستگاه مورد استفاده خواهد داشت. ایده اصلی تولید این هدست، بهره‌وری از آن در بازی‌های اندرویدی است.

games using headset

بازی‌های اندرویدی که در حال حاضر تعدادشان بسیار محدود است و هنوز مشخص نیست کارایی این هدست در انجام این بازی‌ها در چه حدی است. تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی از سوی سامسونگ در زمینه تولید این هدست منتشر نشده است.



:: برچسب‌ها: سامسونگ , تلفن , تبلت , هدست ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




ویندوزفون ۹ نیمه ۲۰۱۵ روانه بازار می شود
این طور که اسناد موجود نشان می‌دهند، از زمان عرضه ویندوزفون ۸٫۱ تا آماده شدن ویندوزفون ۹ حدود ۱۶ ماه طول می‌کشد.

ویندوزفون

هنوز هیچ گوشی هوشمندی با سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ مایکروسافت به دست کاربران نرسیده است و تنها اخبار منتشر شده در این زمینه مربوط به شرکت سازنده و مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری می‌شود.

با وجود آنکه هنوز هیچ تجربه عملی از ویندوزفون ۸.۱ برای کاربران وجود ندارد، منابع آگاه فرآیند زمانی فعالیت‌های مایکروسافت برای سال میلادی ۲۰۱۵ را منتشر کردند و توضیح دادند که غول نرم‌افزاری جهان قصد دارد در فصل دوم یا سوم سال آتی سیستم‌عامل ویندوزفون ۹ را روانه بازار کند.

پیش‌بینی شده است که نسخه نهایی از سیستم‌عامل ویندوزفون ۹ اواخر سال آتی میلادی روانه بازار شود تا بزرگ‌ترین تحول در دستگاه‌های موبایلی ویندوز ایجاد شود.

از زمان عرضه سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ مایکروسافت ۱۷ ماه طول کشید تا این شرکت نسخه ۸.۱ را آماده ورود به بازار کند.
این طور که اسناد موجود نشان می‌دهند، از زمان عرضه این نسخه تا آماده شدن ویندوزفون ۹ نیز ۱۶ ماه طول می‌کشد.

هنوز به درستی مشخص نشده است که ویندوزفون ۹ چه قابلیت‌هایی را شامل می‌شود و همراه با چه امکاناتی به دست کاربران می‌رسد.

لازم به ذکر است که آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت موسوم به ویندوز ۸.۱ قابلیت‌های جدیدی را شامل می‌شود که از جمله آنها می‌توان به دستیار شخصی Cortana، مرکز اطلاع‌رسانی، سیستم‌های کنترلی در بخش تنظیمات و … اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: ویندوزفون ۹ , ۲۰۱۵ ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




تازه‌ترین تبلت مایکروسافت نازک‌تر و سبک تر عرضه شد

تازه‌ترین تبلت مایکروسافت نازک‌تر و سبک تر عرضه شد

مایکروسافت تازه‌ترین تبلت خود موسوم به سرفیس پرو ۳ را عرضه کرده که نازک‌تر و سبک تر از نمونه‌های قبلی است و از انعطاف بیشتری نیز برخوردار است.

تازه‌ترین تبلت مایکروسافت نازک‌تر و سبک تر عرضه شد

امکانات این تبلت در حدی است که برخی کارشناسان می‌گویند می‌توان آن را جایگزین رایانه‌های رومیزی نیز کرد و حتی سرفیس پرو ۳ را رقیبی مناسب برای مک بوک ایر شرکت اپل دانسته‌اند.

 surface-pro-3-

این تبلت همراه با یک پوشش و یک قلم ویژه عرضه می شود و وزن آن تنها ۱۸۰ گرم است که در مقایسه با مک بوک ایر ۱۳ اینچی اپل سبک‌تر است. وضوح تصویری این تبلت ۱۲ اینچی ۲۱۶۰ در ۷۴۴۰ است. سرفیس پرو ۲ با نمایشگر ۱۰٫۶ اینچی از وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ برخوردار بود.

سرفیس پرو ۳ مجهز به پردازنده های Intel Core i5 بوده و سازوکار خنک کردن آن به گونه‌ای طراحی شده که کاربر به هیچ وجه صدای پنکه یا فن دستگاه را نخواهد شنید. استفاده از قلم این تبلت که با باتری کاری می‌کند با فناوری بلوتوث ممکن می‌شود. باتری این تبلت هم در هر یک ساعت تنها ۴۲ وات انرژی مصرف می‌کند که ۹ ساعت استفاده مداوم از دستگاه را ممکن می‌کند.

 surfacepro3

نکته جالب امکان قرار دادن سرفیس پرو ۳ در حالت استندبای با باتری پر به مدت نزدیک به یک سال است. علیرغم همه این ویژگی‌ها برای بررسی واکنش بازار به این تبلت باید چند هفته ای منتظر ماند.



:: برچسب‌ها: تبلت , مایکروسافت ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




با XLTE سرعت اینترنت ۴G دوبرابر می شود


همزمان با آغاز ارائه خدمات جدید نسل چهارم تلفن همراه در برخی کشورها، اپراتورها وعده می‌دهند سرعت دسترسی به خدمات دیتا در مقایسه با خدمات عادی نسل چهارم دو برابر می‌شود.

 اینترنت


از جمله اپراتورهایی که ارائه این خدمات را آغاز کرده‌اند، می‌توان به وریزون در آمریکا اشاره کرد که خدمات یاد شده موسوم به XLTE را بر روی طیف فرکانسی ۷۰۰ مگاهرتز ارائه می‌دهد.

در حال حاضر برخی گوشی‌ها از فناوری لازم برای استفاده از ظرفیت‌های XLTE برخوردارند که از جمله آنها می‌توان به گوشی‌های Galaxy S 4، Galaxy S5، Note 3 و iPhone 5s اشاره کرد. بر اساس برآوردهای وریزون تنها ۳۵ درصد از گوشی های در حال استفاده در شبکه این اپراتور با استاندارد مخابراتی جدید XLTE سازگاری دارد.

استاندارد قبلی نسل چهارم موسوم به LTE چندسالی است در اروپا، آمریکا و آسیا مورد استفاده قرار دارد و برخی کاربران می‌گویند سرعت خدمات دیتا در آن به اندازه سرعت وعده داده شده نیست. کاربران با استفاده از شبکه های LTE می‌توانند یک فایل ۷۰۰ مگابایتی را در مدت حدودا یک دقیقه بارگذاری کنند.



:: برچسب‌ها: XLTE , سرعت اینترنت , ۴G ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




بازی ها و نرم افزار های رایگان شده

 

Free
  • نرم افزار Photo Eraser-Remove Unwanted Objects از قیمت ۰٫۹۹ دلار رایگان شد.(نرم افزار پاک کردن اجزا دلخواه از روی عکس)
  • بازی Chop Chop Hockey از قیمت ۱٫۹۹ دلار رایگان شد.(بازی هاکی)
  • نرم افزار YoWindow Weather از قیمت ۲٫۹۹ دلار رایگان شد.(نرم افزار تعیین آب و هوا به همراه انیمیشن)
  • بازی Little Galaxy Family از قیمت ۲٫۹۹ دلار رایگان شد.(بازی با محوریت شازده کوچولو که از سیاره ای به سیاره ی دیگر میپرد!)
  • نرم افزار Speedometer GPS از قیمت ۲٫۹۹ دلار رایگان شد.(نرم افزار تعیین محل دقیق جسم حرکت کننده به همراه سرعت آن)
  • کتاب Suee and the Shadow PT 1 از قیمت ۴٫۹۹ دلار رایگان شد.(کتابی با محوریت دختری ماجراجو به نام سویی که با سایه ی خود حرف میزند و …)
  • نرم افزار Video Touch – Wildlife قیمت ۱٫۹۹ رایگان شد.(این اپلیکیشن ۴۰۰ مگابایت دارای ویدیو های HD از انواع و اقسام حیوانات وحشی است.)
  • بازی Majic Popo از قیمت ۰٫۹۹ دلار رایگان شد.(بازی از نوع زوما)


:: برچسب‌ها: بازی , نرم افزار , رایگان ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




چگونه کابل اصلی اپل را از کابل تقلبی تشخیص دهیم

 

122

متاسفانه در کشور عزیزمان افراد سودجوی زیادی وجود دارند که با فروش کانکتور ها و کابل های شارژر تقلبی با جان و مال مردم بازی می کنند زیرا استفاده از شارژر های تقلبی علاوه بر ضربه زدن به عمر باتری دیوایس شما احتمال ترکیدن باتری و یا آتش گرفتن شارژر شما را افزایش می دهد.

در نگاه اول ممکن است یک کابل اصلی و یک کابل تقلبی کاملاً مشابه هم به نظر برسند ولی در صورتی که با دقت این دو کابل را از نظر بگذرانید می توانید تفاوت هایی بین آن دو مشاهده کنید که در این پست خدمت شما معرفی می شود.

اولین موردی که باید دقت کنید قسمتی است که به دیوایس متصل می شود و در عکس زیر می توانید تصویر یک کابل اصلی اپل را مشاهده کنید

ز1

همچنین در تصویر های زیر می توانید عکس هایی از سری کابل های تقلبی مشاهده کنید

 

c4c3

c2

 

   c5

 

همانطور که در عکس های بالا مشاهده می کنید قسمت فلزی کانکتور باید از فلز یک تکه ساخته شده باشد و کاملاً صیقلی باشد و پین های کانکتور باید منظم و در یک صفحه ی سفید با لبه های کاملاً گرد باشند. همچنین پوشش کانکتور باید بلند باشد و رنگ آن سفید باشد و پلاستیک آن نباید خرده های اضافی داشته باشد و باید کاملاً صاف باشد

همچنین در عکس زیر می توانید تفاوت دو کابل را کنار هم مشاهده کنید. کابل سمت راست کابل اصلی و سمت چپ کابل تقلبی است

IMG_1561-575x386

مورد دومی که از اهمیت به سزایی برخوردار است قسمت USB کابل است که به کانکتور شارژر متصل می شود. این قسمت باید از فلز یک تکه و کاملاً صیقلی ساخته شده باشد. مثلاً در عکس زیر کاملاً مشخص است که شارژر تقلبی از آلیاژ فلز نامرغوب و احتمالاً از چندین ورقه فلز پرس شده ساخته شده است

در عکس زیر ورودی USB سمت راست مربوط به کابل اصلی و سمت چپ مربوط به کابل تقلبی است

IMG_1563-575x377

نکته ی آخر قسمت سیم کابل است که سخت ترین قسمت است. روی تمام سیم ها جمله ی “Designed by Apple in California, Assembled in China.” همراه با یک سریال نامبر درج شده است که البته شارژر های تقلبی هم این نوشته را روی کابل های خود می نویسند. باید دقت کنید جمله ی بالا غلط املایی نداشته باشد. همچنین فونت مورد استفاده ی اپل و میزان پر رنگ بودن نوشته های آن خاص است به صورتی که کابل های تقلبی دارای فونتی متفاوت از کابل های اصلی هستند و معمولاً نوشته ی آن ها پر رنگ تر است و کابل های اصلی اپل نوشته های کمرنگی دارند. با نگاه به عکس زیر می توانید کاملاً با فونت رسمی شرکت اپل و میزان پر رنگ بودن یا کمرنگ بودن آن آشنا شوید.همچنین توجه کنید که سریال نامبر روی کابل باید بین ۱۲ تا ۱۷ کاراکتر باشد

در عکس زیر کابل بالایی کابل تقلبی و کابل پایینی کابل اصلی اپل است

IMG_1567-575x355

امیدوارم در صورتی که قصد خرید کابل یا شارژر اپل را دارید توانسته باشیم با این آموزش خدمتی کوچک به شما کرده باشیم.

کابلی که هر روزه استفاده می کنید را با این آموزش مقایسه کنید در صورتی که کابل شما تقلبی است از استفاده از آن خودداری فرمایید



:: برچسب‌ها: کابل اصلی , اپل , کابل تقلبی ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




ملحق‌شدن یکی از مهندسین کلیدی اپل به فیسبوک

 

20140523-165605-60965017.jpg

مبدع جسشرها و اسکرول‌های انیمیشنی اپل طی یک سال آینده به طور کامل به شرکت فیسبوک خواهد پیوست. این خبر که نخست توسط سرویس Daring Fireball منتشر شد، به این نکته اشاره می‌کرد که در بخش توضیحات اکانت توییتر John Harper نوشته شده است که او برای اپل کار “می‌کرد”. چندی بعد نیز خودم Harper طی توییتی اعلام کرد که به زودی به شرکت فیسبوک خواهد پیوست و در کنار همکار سابق خود در اپل به نام Kimon Tsinteris کار خواهد کرد.

از فعالیت‌های قابل توجهی که می‌توان آن‌ها را ثمره‌ی فعالیت Harper دانست ساخت نرم‌افزار Core Animation Tool برای توسعه‌دهندگان است. این ابزار که هم برای آی‌اواس و هم برای اواس‌ایکس عرضه شده است، به سازندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث این امکان را می‌دهد که به نماها و المان‌های بصری اپلیکیشن خود جلوه‌های متحرک ببخشند.

پس از تعیین‌کردن چند پارامتر اولیه، این ابزار انجام ادامه‌ی کار را به عهده می‌گیرد و نتیجه‌ی کار انیمیشن‌هایی است روان و با نرخ فریم بالا، بدون درگیرکردن بیش از حد پردازنده‌ی دستگاه و پایین‌آوردن سرعت کار اپلیکیشن. مسئله‌ی بارزی که در تمامی اپلیکیشن‌ها و همچنین سیستم‌عامل‌های اپل می‌بینیم.

بر اساس اطلاعات موجود در پروفایل لینکداین، Harper اکنون ۱۲ سال سابقه‌ی کار برای شرکت اپل را در کارنامه‌ی خود دارد. او همچنین بر روی سیستم پنجره‌بندی در سیستم عامل OS X ، پورت‌های X11 مک و سایر بخش‌های سیستم گرافیکی آیفون و مک نیز کار کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که Harper در فیسبوک در چه سمتی مشغول به کار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: مهندسین , اپل , فیسبوک ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون


آیا دوست دارید گوشی آی‌فون شما قابی داشته باشد که هیچ‌کدام از اطرافیان آن را ندارد؟ باید دنبال قاب‍ های خاص باشید که هرکسی به سراغ آنها نمی رود.


1.    سینی غذای ژاپنی



این قاب درست همانند یک بشقاب پر از غذاهای ژاپنی همچون تمپورای میگو است. برای اینکه گوشی و قاب با هم جفت شوند، زنگ موبایل خود را هم صدای چاپ‌‎استیک (چوب غذای ژاپنی ها) بگذارید تا پکیج تنوع و سرگرمی شما کامل شود. این قاب فقط جنبه تزئینی دارد و کار خاصی انجام نمی دهد.

قیمت: 40 دلار – موجود در (فقط) ژاپن

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

2.    قابی با ریموت داخلی برای گرفتن سلفی


این روزها گرفتن عکس های سلفی بسیار زیاد شده و به یکی از تفریحات کاربران تبدیل شده است. برای اینکه یک عکس خودنگاه بسیار خوب داشته باشید، می توانید از این قاب آی‌فون استفاده کنید. این قاب از راه دور می تواند شاتر دوربین را کنترل کند. به این مفهوم که بدون نیاز به فشار شاتر روی گوشی، می توانید با این ریموت عکس بگیرید.

قیمت: 50 دلار – موجود برای آی‌فون 5، آی‌فون 5s و گلکسی S5

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

3.    قابی که عطر یا ادکلن موردعلاقه شما را اسپری می کند


این قاب جالب، مخزن کوچکی در خود دارد که می توانید با عطر یا ادکلن موردعلاقه خود یا حتی مایع ضدعفونی کننده دست آن را پر کنید و در مواقع موردنیاز، استفاده کنید.

قیمت:
20 دلار

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

4.    قابی که باتون برقی هم هست


این قاب برای مواقعی که مورد زورگیری قرار می گیرید بسیار مناسب است. در این قاب، جریان برق 650 هزار ولتی وجود دارد که می تواند موجب بیهوشی مهاجم می شود. در ضمن، 20 ساعت باتری اضافه در اختیار کاربر قرار می دهد. البته برای استفاده از این قاب باید حسابی حواس خود را جمع کنید.

قیمت:
99 دلار – به همراه کلید امنیتی

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

5.    قابی که 206 هزار دلار قیمت دارد!


از فشار 650 ولتی برق تا قیمت بسیار عجیب 206 هزار دلاری: این قاب آی‌فون از طلا ساخته و با تعداد زیادی الماس و جواهر تزئین شده است.  این قاب، گران‌ترین قاب آی‌فون است که تاکنون عرضه شده است.

قیمت: 206 هزار دلار

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

6.    قابی که آی‌فون را به بلک‌بری تبدیل می کند


آیا دلتان برا صفحه‌کلیدهای فیزیکی تنگ می شود؟ با قاب Typo می توانید دوباره آن را در اختیار داشته باشید. با باز کردن کشوی این قاب، یک صفحه کلید فیزیکی کامل (QWERTY) در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این قاب حس و حال ده سال پیش را زنده می کند که بیشتر گوشی ها، کیبورد داشتند.

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

7.    قاب گویا


هر گوشی موبایلی سیگنال هایی برای ردیابی دارد. یک کمپانی اوکراینی از این تشعشات برای روشن کردن دو آیکون در پشت قاب Lunecase استفاده کرده است که هنگام دریافت تماس تلفنی یا پیامک، روشن می شود. با این قاب، گوشی موبایل به یک قهرمان تبدیل می شود که سریعا همه رویدادها را گزارش می دهد.

قیمت: 40 دلار

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

8.    قابی که سوکت شارژر نیز دارد


از اینکه دایم کابل شارژ گوشی را با خود حمل کنید، خسته شده اید، می توانید قاب Prong PocketPlug را برای آی‌فون تهیه کنید تا دیگر به کابل برای شارژ نیازی نباشد. این قاب سوکتی برای اتصال به پریز برق دارد. البته این قاب موجب چاق تر دیده شدن گوشی خواهد شد اما همزمان شارژر هم هست.

قیمت:
65 دلار

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

9.    قابی که آی‌فون را به دوربین دید شبانه تبدیل می کند


قاب Flir، گوشی موبایل آی‌فون را به  دستگاه تشخیص تصاویر بر اساس حرارت تبدیل می کند. با این قاب می توانید همه اجسام گرم در اطراف خود را تشخیص دهید.

قیمت: 350 دلار

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

10.     قابی که قلاده محافظ هم هست


قاب  Kenu Highline در واقع کابلی در خود دارد که به سوکت شارژر گوشی وصل می شود و حکم قلاده محافظ را برای گوشی ایفا می کند و مطمئن می شوید که آن را هرگز در جایی جا نخواهید گذاشت.

قیمت: 35 دلار

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

11.    قابی که رنگ خود را بر اساس حالت روحی دوستان تغییر می دهد


قاب Feeling Skin نوعی باتری اکسترنال است که علاوه بر اضافه کردن شارژ بیشتر به آی‌فون، می تواند رنگ تابشی خود را بر اساس حالات روحی دوستان تغییر دهد.

قیمت: 69 دلار

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

12.    قابی که فندک هم هست


قاب Hangout case از سیستم مشابه فندک ماشین استفاده می کند و شما می توانید با پشت گوشی آی‌فون خود، سیگارتان را روشن کنید. این قاب همچنین، درباز کن بطری و پایه نیز دارد که بسیار به کاربر کمک می کنند.

قیمت:
40 دلار

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون

13.    قابی که شبیه خرچنگ ژاپنی است


این قاب شبیه نوعی خرچنگ ژاپنی است که در سال جاری میلادی در آکواریوم ژاپن مرد.

قیمت:
30 دلار

13 قاب جالب و عجیب برای آی‌فون


:: برچسب‌ها: آیفون , قاب آیفون ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




هوآوی Honor 3X Pro را با بدنه چرم‌مصنوعی به بازار عرضه کرد
هوآوی Honor 3X Pro علاوه بر بهره‌گیری از چرم مصنوعی در قاب پشتی این تلفن‌هوشمند که از سامسونگ به عاریه گرفته شده، هوآوی در این محصول از صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچ با رزولوشن 1,920 در 1,080، اندروید 4.4 کیت‌کت، دوربین 5 مگاپیکسل برای انجام مکالمات ویدئویی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ساخت سونی، بهره برده است. ضمناً باید از DTS Sound، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مدیاتک با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز، حافظه‌ی رم 2 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی در کنار باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

HuaweiHonorInt

به‌نظر می‌رسد این تلفن‌هوشمند از امروز در چین به بازار عرضه شده است که علاقمندان می‌توانند با قیمت 272 دلار از میان دو رنگ سیاه و سفید یکی را انتخاب نمایند. هوآوی هنوز از تصمیم خود برای عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند در سایر بازارها سخنی به میان نیاورده است.

HuaweiHead



:: برچسب‌ها: هوآوی , Honor 3X Pro , بدنه چرم‌مصنوعی ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




چگونه از صفحه‌ی تلفن‌هوشمند خود اسکرین‌شات تهیه کنیم؟

 

screenshot in smartphones

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ آیا تا به حال به کلید پرینت‌اسکرین که برای گرفتن اسکرین‌شات از صحفه استفاده می‌شود، توجه کرده‌اید؟ شاید هم بار‌ها از آن بهره برده باشید؛ اما این موضوع در تلفن‌های هوشمند به اندازه رایانه ساده نیست.

تهیه‌ی اسکرین‌شات در آی او اس

برای تهیه اسکرین شات در آی او اس، راه مشابهی برای تمام آی‌دیوایس‌های اپل وجود دارد؛ کافی است دکمه Home آی‌دیوایس خود را به همراه کلید پاور/قفل برای یک ثانیه نگه دارید. حالا با مراجعه به اپلیکیشن تصاویر، اسکرین‌شات تهیه شده خود را می‌یابید.

تهیه‌ی اسکرین‌شات در ویندوزفون 8

تهیه اسکرین‌شات در ویندوز‌فون 8 با ویندوز‌فون 8.1 متفاوت است. کاربران تلفن‌های هوشمند با نسخه ویندوزفون 8 برای گرفتن اسکرین‌شات باید کلید Home یا لوگوی ویندوز را به همراه کلید پاور/قفل به طور همزمان نگه دارند؛ در حالی که کاربران نسخه 8.1 ویندوزفون باید کلید پاور/قفل را به همرا کلید افزایش صدا به طور همزمان نگه دارند. در نهایت اسکرین‌شات تهیه شده در مرکز تصاویر، قابل دسترسی خواهد بود.

تهیه‌ی اسکرین‌شات در اندروید

تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی هر یک از راه‌های متفاوتی برای تهیه اسکرین‌شات بهره می‌برند؛ ولی غالباً کاربران تلفن‌های هوشمند با نسخه اندروید بستنی حصیری به بالا می‌توانند با نگه داشتن کلید پاور/قفل به همراه کلید کاهش صدا از این ویژگی بهره‌مند شوند. البته، بعضی از تلفن‌های هوشمند نیز در منوی پاور خود یک میانبر برای تهیه اسکرین‌شات دارند. برای دسترسی به منوی پاور تلفن همراه اندرویدی، کافی است کلید پاور را 1 تا 2 ثانیه نگه دارید. (نگران نباشید این اسکرین‌شات از محتوای زیر منوی پاور تهیه می شود.)

اگر شما یک تلفن‌هوشمند سامسونگی دارید، برای تهیه اسکرین‌شات باید دکمه پاور/قفل را به همراه کلید Home، به طور همزمان فشار دهید. در برخی گوشی‌های سامسونگ امکان تهیه اسکرین‌شات با کشیدن دست خود از چپ به راست بر روی صفحه‌نمایش، تلفن‌هوشمند نیز میسر است.

در نهایت اگر نسخه اندروید شما پایین می‌باشد یا به هر دلیلی قادر به استفاده از راه‌های گفته شده نیستید، کافی است به گوگل پلی یا بازار سری بزنید؛ در این صورت با انبوهی از نرم‌افزار‌ها با ایده های متفاوت در این رابطه، به طور رایگان یا پولی روبه رو خواهید شد.



:: برچسب‌ها: صفحه‌ , تلفن‌هوشمند , اسکرین‌شات ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




قابلیت Ok Google به کروم اضافه شد
OK Google  در کروم تحت دسکتاپ

اگر یکی از کاربرانی هستید که استفاده از Ok Google نقشی اساسی در روند روزانه‌ی استفاده از تلفن‌هوشمند یا تبلت شما دارد، باید خوشحال باشید؛ چراکه گوگل این امکان را برای استفاده در کروم نسخه‌ی دسکتاپ تحت عنوان نسخه‌ی رسمی نیز در اختیار کاربران قرار داده است. پیش از این تنها کاربرانی قادر به استفاده از Ok Google در دسکتاپ بودند که نسخه‌ی بتای آن را نصب کرده باشند؛ اما هم‌اکنون نسخه‌ی اصلی برای استفاده‌ی کاربران منتشر شده است.

هم‌اکنون برای استفاده از این امکان می‌توانید مرورگر کروم خود را بروزرسانی نمایید و سپس دستورات خود را با استفاده از زبان انگلیسی در راستای انجام جستجوها و همچنین برنامه‌ریزی کارهای روزانه‌ی خود انجام دهید.

پس از دانلود این بروزرسانی یا آخرین نسخه از مرورگر کروم، باید مرورگر کروم را اجرا یا به صفحه‌ی خانگی گوگل بروید. از این پس می‌توانید در این حالت با استفاده از Ok Google دستورات صوتی خود را به راحتی وارد کنید. این قابلیت پیش از این در سایر محصولات از جمله‌ی محصولات مبتنی بر اندروید شامل تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند، و البته گوگل‌گلس نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

برای استفاده از این ویژگی باید پس از بروزرسانی به این نسخه، آن را فعال کرد. درصورتی که علاقه‌ای به استفاده از این ویژگی ندارید، می‌توانید از الگوی جستجوی سنتی استفاده نمایید. برای فعال‌کردن این قابلیت، می‌توانید از قسمت تنظیمات در گوگل‌کروم، تیک مربوط به فعال‌کردن آن را فعال کنید.



:: برچسب‌ها: Ok Google , کروم ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




تصاویر HTC M8 Ace فاش شد
HTC M8 Ace

 تنها چند روز پس از فاش‌شدن تصاویر مربوط به نسخه خاصی از HTC M8، امروز تصاویر واضح و مشخصات فنی این تلفن توسط یک وب‌سایت چینی فاش شده است. در این تصاویر به خوبی می‌توان ظاهر قسمت جلو و پشت تلفن M8 Ace را مشاهده کرد.

وجود تلفن HTC M8 Ace ابتدا توسط evleaks، افشا‌کننده نام‌آشنا و مطمئن دنیای فناوری، تأیید شد و امروز نیز اطلاعات مربوط به این تلفن در دیتابیس TENNA، اداره استاندارد چینی قرار گرفته است. این تلفن احتمالاً نسخه ارزان‌قیمت HTC One M8 خواهد بود؛ چرا که برخی از موارد ظاهری این تلفن را دارا است؛ اما مثلاً از Camer Duo پشتیبانی نمی‌کند.

پیش از این اطلاعات فنی منتسب به تلفن M8 Ace نیز فاش شده بود. در این اطلاعات به صفحه‌نمایش ۵ اینچ اشاره شده بود؛ اما براساس آنچه در دیتابیس TENNA ثبت شده است، صفحه‌نمایش این تلفن ۴.۷ اینچ خواهد بود. از نظر پردازنده نیز این تلفن از یک پردازنده‌ی ضعیف‌ چهار هسته‌ای بهره می‌برد.

هنوز مشخصات فنی M8 Ace تأیید نشده‌اند یا حتی منبع معتبری نسبت به فاش‌نمودن آن‌ها اقدام نکرده است؛ اما آنچه مشخص است آنکه تلفن M8 Ace وجود خارجی دارد و قرار است با بدنه پلاستیکی به جای فلزی و مشخصات فنی ضعیف‌تر در مقایسه با پرچمدار اچ‌تی‌سی و با قیمت به مراتب ارزان‌تر روانه بازار شود. پیش‌تر علی‌رضا شیری مطلبی را در باره M8 Ace در رنگ قرمز منتشر کرده بود، که در آن نیز بدنه پلاستیکی به خوبی قابل مشاهده بود. آنچه مشخص است آنکه اچ‌تی‌سی در تلاش است تا یک تلفن میان‌رده با ظاهر نسبتاً مشابه M8 را راهی بازار کند تا افرادی که به پرچمدار این شرکت علاقمند شده‌اند، اما به هر دلیلی قادر به خرید آن نیستند، بتوانند نسخه ارزان‌‌قیمت آن را تهیه کنند.



:: برچسب‌ها: HTC M8 Ace , موبایل ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 3 خرداد 1393




این هفته مایکروسافت رسما صاحب بخش ابزارها و سرویس‌های نوکیا می‌شود و این کمپانی فلاندی را تحت تصرف خود می‌گیرد. نوکیا امروز رسما اعلام نمود که کلیه مراحل انجام این قرارداد به خوبی پشت سر گذاشته شده است و از ۵ اردیبهشت ماه رسما نوکیا بخشی از مایکروسافت به شمار خواهد رفت.

توافق بین نوکیا و مایکروسافت نهایی شده و شرایط آن بطور کامل بسته شده‌ است.

پیش تر خواندید که مایکروسافت نام تجارت موبایل نوکیا را به Microsoft Mobile Oy تغییر خواهد داد.  این بدین معناست که نوکیا دیگر به عنوان یک کمپانی تولید کننده تلفن، وجود خارجی نخواهد داشت. به عبارت دیگر نوکیا، همان کمپانی که سلطان بی‌بدیل دنیای موبایل به شمار می‌رفت دیگر فعالیتی نخواهد داشت و نه تنها پتنت‌های آن‌ها بلکه نیروی کار، توان فنی و هر آنچه که آن‌ها در اختیار داشتند حالا جزو دارایی‌های مایکروسافت به شمار می‌رود.

تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۳ مطرح شد تا بسیاری از طرفداران این برند کهنه‌کار شکه شوند. نوکیا از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را بر روی سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت آغاز نمود و ارتباط نزدیکی را با ردموندی‌ها برقرار کرد.

تجارت تلفن‌های هوشمند از قوانین پیچیده‌ای پیروی می‌کند و شرایط رقابت در آن بسیار دشوار است. این شرایط آنقدر سخت هستند که می‌توانند ابر کمپانی همچون نوکیا را به زانو درآورند. با این حال بسیاری از طرفداران نوکیا همچنان امیدوار هستند تا سرمایه بی‌انتهای مایکروسافت بتواند به نوکیا جان تازه‌ای بدمد و محصولات این شرکت را هرچند با نام برندی تازه، در دل کاربران جای دهد.



:: برچسب‌ها: NOKIA , Microsoft , Windows Phone ,

نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393




گوشی اوباما عوض می‌شود

 

کاخ سفید با بررسی برندهای سامسونگ و ال‌جی در حوزه گوشی‌های هوشمند، برنامه خود برای تغییر گوشی کارکنان کاخ سفید و رییس جمهور آمریکا را علنی کرد. Obama phones

 استفاده به نسبت بلند مدت اوباما از گوشی بلک‌بری ممکن است با شروع تحقیقات کاخ سفید پیرامون تست امنیتی گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف، به زودی به پایان برسد.

استفاده اوباما از گوشی‌ بلک‌بری یکی از ابزارها و موضوعات قابل توجه در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا بوده که نتیجتا پرزیدنت اوباما را به سمت این برند کانادایی سوق داده است.

علی‌رغم برخی نگرانی‌هایی که پیرامون استفاده از این برند توسط رییس جمهور آمریکا وجود داشت و عده‌ای معتقد بودند که مکالمات اوباما به عنوان رییس جمهور باید از طریق کانالی امن برقرار شود، اما او بر روی استفاده از بلک‌بری پای فشاری کرد.

با این حال، اخیرا تیم ارتباطاتی کاخ سفید عنوان کرده که در حال بررسی دو برند سامسونگ و ال‌جی برای جایگزین کردن با گوشی‌های تمامی کارکنان کاخ سفید است که اتخاذ چنین تصمیمی، شامل حال رییس جمهور نیز می‌شود.

البته وال‌استریت ژورنال به نقل از منبع ناشناسی گفته که اجرای هرگونه تصمیمی نیازمند گذر زمان است که می‌تواند تا چند ماه به درازا بیانجامد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفته که چنین رفتاری از سوی کاخ سفید هماهنگ با مجموعه وزارت دفاع است؛ در راستای ارتقای امنیت ارتباطی به شکل مستمر ابزارهای ارتباطی را تغییر می‌دهند.



:: برچسب‌ها: اوباما , رییس جمهور آمریکا , کاخ سفید , گوشی‌های هوشمند ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




آپدیت جدید ویندوز فون نهایی شد

آپدیت جدید ویندوز فون نهایی شد

WinPhoneقرار گرفتن توضیحات مختصری از آپدیت جدید ویندوز فون در سایت مایکروسافت، حاکی از معرفی زودهنگام این بسته نرم‌افزاری برای کاربران ویندوز فونی دارد.

بازار شایعه‌ها پیرامون معرفی آپدیت جدیدی برای ویندوز فون ۸٫۰ با قرار گرفتن آشکار آن در وب سایت مایکروسافت، بار دیگر رونق گرفت.

لینکی در بالای صفحه سیستم عامل ویندوز فون وب سایت مایکروسافت، اشاره مختصری به ویندوز فون ۸٫۱ برای ارتقا نسخه ۸٫۰ دارد.

با توجه به اینکه مایکروسافت به طور فزاینده‌ای دنبال معرفی این آپدیت بود، انتظار می‌رود که این آپدیت ماه آینده در کنفرانس توسعه دهندگان این کمپانی معرفی شود.

وب سایت مایکروسافت برای این آپدیت هم‌اکنون آماده نیست و احتمال اینکه لینک پنهان آپدیت ناگهانی ظاهر شود و به کاربران امکان بروزرسانی دهد، بسیار زیاد است.

برخی اخبار جسته و گریخته‌ پیرامون این آپدیت شامل حال سیری (Siri) سرویس صوتی هم می‌شود.



:: برچسب‌ها: ویندوز فون نهایی , آپدیت ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




به‌زودی کنسول بازی آمازون عرضه می‌شود

 

شرکت آمازون دستگاه کنترلی نخستین کنسول بازی خود را آماده کرده است و به‌زودی این محصول را وارد بازار جهانی می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که شرکت آمازون صاحب بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان قصد دارد به‌صورت گسترده وارد صنعت بازی‌های رایانه‌ای شود و تصمیم گرفته است در آینده نزدیک از نخستین کنسول بازی خود رونمایی کند.

منابع آگاه تصاویر منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد دستگاه کنترلی کنسول بازی آمازون آماده شده است و این روزها مراحل آزمایشی را پشت‌سر می‌گذارد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که کنسول بازی آمازون به عنوان یک ابزار جانبی و ترکیبی برای دستگاه‌ها Set-Top Box این شرکت روانه بازار شود تا کاربران در آن امکان تماشای برنامه‌های رسانه‌ای و انجام بازی‌های رایانه‌ای را به صورت همزمان داشته باشند.Set-Top Box

این کنسول بازی، مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ساخته شده است و گفته می‌شود که برای خود یک سیستم کنترلی اختصاصی در اختیار می‌گیرد.

اخبار منتشر شده در مورد ورود آمازون به بازار بازی‌های رایانه‌ای در حالی منتشر شده است که این شرکت در ماه فوریه از سال جاری میلادی مرکز توسعه بازی‌های Double Helix را خریداری کرد.

شرکت Double Helix تا پیش از این همکاری‌های گسترده‌ای با مایکروسافت انجام می‌داد آخرین اقدام آن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای هم عرضه بازی Killer Instinct بود.

لازم به ذکر است که شرکت آمازون طی چند سال اخیر همکاری‌های گسترده‌ای را با کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ آغاز کرده است و انواع محصولات الکترونیکی مصرفی را نیز تولید می‌کند

بر این اساس می‌توان گفت که تولید کنسول بازی در این شرکت هم دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.



:: برچسب‌ها: آمازون , بازی‌های رایانه‌ای , کنسول بازی ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




تصاویر منتسب به گلکسی‌تب 4 هفت اینچی فاش شد
ابتدای ماه جاری شواهدی بدست آمد که نشان ‌می‌دادند، سامسونگ در حال طراحی و توسعه‌ی نسل جدید تبلت‌های خود تحت نام گلکسی‌تب 4 است. همچون نسل پیشین این تبلت‌ها که سال گذشته با نام گلکسی‌تب 3 در اندازه‌های 7، 8 و 10.1 اینچی به بازار عرضه شد، نسل جدید نیز با تبعیت از چنین فرم‌فاکتورهایی تولید خواهند شد که تصویر فاش شده منتسب به گلکسی‌تب 4 هفت اینچی گواهی بر اخبار پیشین است.

بار دیگر EVLeaks@ تصویری افشا کرده است که منتسب به تبلت 7 اینچی جدید سامسونگ از سری گلکسی‌تب 4 است. همانطور که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید، گلکسی‌تب 4 تا حدودی شبیه به گلکسی S5 است، بطوریکه حتی تصویر پس زمینه‌ی مورد استفاده در آن، این شباهت را دوچندان کرده است. گمانه‌ها حکایت از معرفی این سری از تبلت‌ها در 4 اردیبهشت ماه سال جاری دارد.

مطمئنا گلکسی‌تب 4 به اندروید کیت‌کت مجهز خواهد شد. براساس شایعات مطرح شده این تبلت با صفحه‌ی نمایشی با رزولوشنی 1280 در 800 پیکسل، دوربین پشتی 3 مگاپیکسلی درپشت و 1.3 مگاپیکسلی در جلو، پردازنده‌ی 4 هسته‌ای با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز، یک گیگابایت حافظه‌ی رم و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD عرضه خواهد شد. همچنین این تبلت از یک باتری 4,450 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

مطمئنا هر سه نمونه از سری گلکسی‌تب 4 قیمت متعادلی خواهند داشت، اما برای اطلاع دقیق از جزئیات این محصول باید به انتظار عرضه‌ی آن بنشینیم.

بروزرسانی:

EVLeaks@ پس از انتشار تصاویر و اطلاعاتی از نسخه‌ی مشکی گلکسی‌تب 4 هفت اینچی، تصویری دیگر از نسخه‌ی سفید رنگ این تبلت را منتشر ساخته است که نشان از عرضه‌ی زودهنگام این محصول دارد.

GalaxyTabWhite



:: برچسب‌ها: گلکسی‌تب 4 , هفت اینچ , فاش ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




تصاویری از کینکت برای ویندوز منتشر شد
 
با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی رسمی کینکت برای ویندوز، تصاویری از این حس‌گر منتشر شده است که جزئیات بیشتری را از این محصول در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.
تصاویری از کینکت برای ویندوز منتشر شد

همانطور که در این تصویر نیز ملاحظه می‌کنید، سنسور کینکت برای ویندوز دقیقا مشابه کینکتی است که به‌همراه ایکس‌باکس وان عرضه شده، اما یکی از تفاوت‌های ظاهری مشهود روی آن، وجود واژه‌ی Kinect به تنهایی روی پنل جلویی دستگاه است. همچنین برخلاف نسخه‌ی مخصوص ایکس‌باکس که کلید پاور آن به شکل علامت شناخته‌ شده‌ی ایکس‌باکس است، این نسخه از کلید و در واقع نشان‌دهنده‌ی ساده‌‌ای بهره می‌برد.

علاوه بر خود سنسور، شاهد لوازم جانبی موجود روی آن نیز هستیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، مایکروسافت سعی در جای‌دادن همه‌ی موارد در یک هاب داشته است، بطوریکه خروجی USB 3.0 برای اتصال به پی‌سی، ورودی از دستگاه و همچنین ورودی برق برای تامین انرژی این هاب جای داده شده است. در تصویر زیرین نیز آداپتور اصلی دستگاه را ملاحظه می‌کنید که انرژی مورد نیاز برای کار سنسور را تامین می‌کند.

KinectWinInt

همانطور که گفتیم انتشار چنین تصاویری نشان‌دهنده‌ی نزدیک شدن به تاریخ عرضه‌ی این سنسور برای کاربران ویندوز است. اگر کینکت برای ویندوز همچون نسخه ایکس‌باکس موفق عمل کند، احتمالا شاهد پشتیبانی بازی‌های ویندوزی مختلف از این سنسور خواهیم بود.



:: برچسب‌ها: ویندوز , تصاویری , کینکت ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




همراه اول و ایرانسل در نیمه دوم ۹۳ شبکه 3G راه‌اندازی می‌کنند

همراه اول و ایرانسل در نیمه دوم ۹۳ شبکه 3G راه‌اندازی می‌کنند

3G BTSوزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از اجرای طرح موبایل نسل سوم در نیمه دوم سال 93 خبر داد. محمود واعظی در حاشیه نخستین جلسه هیأت دولت در سال جدید اعلام نموده که در نیمه دوم سال 93 موبایل نسل 3 را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

محمود واعظی اظهار کرد:

در پایان مردادماه زمان انحصاری رایتل تمام می‌شود و از اول شهریور پروانه جدیدی برای اپراتورها صادر می‌کنیم تا با هماهنگی لازم اوایل نیمه دوم سال 93 بتوانیم موبایل نسل 3 (3G) را که کارایی بسیار بالایی دارد در اختیار مردم قرار دهیم.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشور

وی همچنین از اجرای شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت:‌

اجرای شبکه ملی اطلاعات برنامه‌ای دو ساله است که در سال اول آن بنا بر آن است که در تعدادی از شهرهای بزرگ شبکه ملی اطلاعات اجرایی شود تا مردم اینترنت پرسرعت با پهنای وسیع را در اختیار داشته باشند.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشور

اگر اپراتورهای قدرتمندی همچون ایرانسل و همراه اول نسبت به ارایه سرویس نسل سوم اقدام کنند، به کمک امکانات وسیع و دانش و تجربه کافی احتمالا موفق به ارایه سرویس مطلوب نسل سوم به کاربران خود خواهند شد. ایرانسل در نشست خبری سالانه خود اعلام کرد که تمام تدابیر لازم برای راه‌اندازی سریع شبکه نسل سوم را اندیشیده است و تنها منتظر اتمام زمان انحصار رایتل است. ایرانسل حتی اعلام نمود از همان ابتدای کار برخی از مناطق کشور را به شبکه LTE تجهیز خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: همراه اول , شبکه 3G , راه اندازی , ایرانسل ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




آغاز پروژه‎ی رساندن اینترنت به همه زمین با پهپاد و ماهواره!
 
خبرسازی‌های فیس‌بوک پایان‌ناپذیر است. این کمپانی حالا از رویایی بزرگ پرده برداشته و می‌گوید قصد دارد با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین٬ ماهواره‌ها و لیزر همه ساکنان کره زمین را به اینترنت متصل کند.

اگرچه جمعیت آنلاین جهان چندی است که از مرز دو میلیارد نفر گذشته٬ اما همچنان دو سوم از ساکنان زمین به اینترنت دسترسی ندارند. اتصال محرومان از اینترنت به دنیای آنلاین٬ یکی از مهم‌ترین رویاهای مارک زاکربرگ٬ بنیان‌گذار بلندپرواز فیس‌بوک است.

فیس‌بوک جمعه (۸ فروردین٬ ۲۸ مارس) از تاسیس یک مرکز پژوهشی در دل این کمپانی عظیم خبر داد که ماموریت‌اش یافتن راه‌هایی نوین برای رساندن اینترنت به کسانی است که به آن دسترسی ندارند؛ تحولی مهم در تکامل فیس‌بوک که نویددهنده آینده‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز برای دنیاست.

این لابراتوار پژوهشی که Connectivity Lab نام گرفته٬ ماموریت‌اش تامین اینترنت ارزان و دسترسی حداقلی به دنیای آنلاین برای همه ساکنان زمین است.

پژوهشگران و متخصصان هوا و فضا و فن‌آوری‌های ارتباطی در این مرکز قرار است مشغول توسعه تکنولوژی‌های جدیدی شوند که با بهره‌گیری از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها)٬ ماهواره‌ها و لیزر می‌توانند دامنه نفوذ اینترنت در جهان را گسترش دهند و آن را به دورترین نقاط این کره خاکی هم برسانند.

مارک زاکربرگ در یک پست فیس‌بوکی درباره تاسیس این مرکز پژوهشی٬ گفته «ما روی روش‌هایی کار کرده‌ایم که بتوانیم اینترنت را از آسمان به زمین بتابانیم.»

آن‌طور که در ویدئوی مرتبط با این پروژه آمده٬ یکی از این روش‌ها٬ استفاده از پهپادهایی است که با انرژی خورشیدی به حرکت درمی‌آیند و در ارتفاع ۱۶ هزار پایی پرواز می‌کنند.

متحول کردن عملکرد ماهواره‌ها و ارتباط لیزری میان آنها برای بهینه‌سازی دسترسی به اینترنت از دیگر مسائلی است که متخصصان در این مرکز در دست پژوهش دارند. متخصصانی از ناسا هم فیس‌بوک را در پی‌گیری اهداف بلندش در این پروژه یاری خواهند کرد.

آن‌طور که مارک زاکربرگ می‌گوید٬ هدف این پروژه «فراهم کردن دسترسی حداقلی و ارزان‌قیمت به اینترنت برای همه کسانی است که در دنیای ما زندگی می‌کنند» و البته فیس‌بوک در این زمینه پیشرفت‌های خوبی هم داشته است.

زاکربرگ گفته «در سال گذشته با کارهایی که در فیلیپین و پاراگوئه کرده‌ایم٬ دسترسی مردم این کشورها به اینترنت دو برابر شده است.»

کاربران اینترنت در این کشورها از دیتای موبایل خدمات‌دهندگانی استفاده می‌کنند که فیس‌بوک از هم‌پیمانان آنهاست. تا کنون ۳ میلیون نفر با بهره‌گیری از این روش‌های نوین به اینترنت متصل شده‌اند.

او تاکید کرده که پیش‌برد چنین پروژه‌ای در مقیاسی به بزرگی زمین٬ نیازمند اختراع تکنولوژی‌های جدید هم هست و این همان وظیفه‌ای است که بر دوش Connectivity Lab قرار داده شده: «اختراع آینده اتصال به اینترنت.»

این پروژه هیجان‌انگیز و معطوف به آینده٬ بخشی از پروژه بزرگ‌تر Internet.org است که بنیان‌گذار فیس‌بوک سال گذشته با همکاری کمپانی‌های بزرگ تکنولوژیک جهان راه‌اندازی کرده است.

پیش‌تر گوگل هم اعلام کرده بود که می‌خواهد در پروژه موسوم به Loon با بهره‌گیری از بالن‌ها امکان دسترسی ساکنان مناطق دورافتاده به اینترنت را فراهم کند٬ اما آنچه فیس‌بوک در سر دارد و در دست انجام٬ معادلات این بخش از رقابت‌های بی‌پایان میان کمپانی‌های تکنولوژیک را یک‌سره زیر و زبر خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: ماهواره , پهپاد , اینترنت , پروژه‎ ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




نتیجه عجیب تازه‌ترین تحقیقات: اندروید از iOS پایدارتر است
مطمئنا یکی از مفاهیم اساسی و جا افتاده میان کاربران تلفن‌های‌هوشمند و به‌طور کلی ابزار‌های قابل‌‌حمل، پایداری بی‌بدیل iOS است، در حالی که برخی اندروید را به‌دلیل مشکلات موجود از قبیل کرش‌های فراوان، نامناسب و کند عنوان می‌کنند، اما براساس تحقیقات انجام شده توسط Crittercism، آمار و ارقام جدید این نظریه‌ی قدیمی را نفی می‌کند.

این تحقیق توسط Crittercism به انجام رسیده است که براساس آن در هر ثانیه 30,000 درخواست برای بیش از یک میلیارد کاربر تلفن‌هوشمند ارسال شده است. در این تحقیق فاکتورهایی چون پاسخ اپلیکیشن و زمان کارکرد صحیح اپلیکیشن محاسبه شده است. براساس نتایج به‌دست آمده، iOS 6 با آمار 2.5 درصدی کرش، لقب کرشی‌ترین نسخه‌ی iOS را به خود اختصاص داده است. iOS 7 با 2.1 درصد و iOS 7.1 با کسب 1.6 درصد کرش، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند که نشان از بهبود عملکرد سیستم‌عامل اپل در مورد پایداری سیستم‌عامل دارد. اما در این آزمایشات ظاهرا اندروید بسیار بهتر عمل کرده و آمار بسیار خوبی را جای گذاشته است، بطوریکه اندروید نان‌زنجبیلی با 1.7 درصد کرش، کمی بدتر از iOS 7.1 عمل کرده است. نکته‌ی جالب توجه مربوط به نسخه‌های بالای اندروید 4.0 است که بالاترین نرخ کرش در مجموع نسخه‌های موجود 0.7 بوده است. این رقم‌ بدین معنا است که اندروید بسیار کمتر از آخرین نسخه‌ی iOS کرش می‌کند.

براساس باورهای موجود در هر دو اکوسیستم اندروید و iOS، تبلت‌ها آمار کرش بالاتری نسبت به تلفن‌های‌هوشمند دارند، اما براساس اطلاعات به‌دست آمده، اندروید برای بهینه‌سازی و کاهش میزان کرش در تبلت‌ها شانس بیشتری دارد، چراکه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید هنوز شمار بالایی از اپلیکیشن‌های خود را برای اجرای بهتر در تبلت‌های اندرویدی بهینه‌سازی نکرده‌اند. در مورد میزان کرش به تفکیک برند‌های سازنده‌ی تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها نیز، سامسونگ کمترین آمار را در اکوسیستم اندروید در اختیار دارد! در مورد iOS‌ نیز نکته‌ی جالب در مورد بالا بودن تعداد کرش‌های آیفون 5S در مقایسه با آیفون 5 است.

این تحقیق میزان دسترسی هر اپلیکیشن به سرویس‌های ذخیره‌ی ابری را نیز محاسبه کرده است که این محاسبه شامل تاخیر مورد نظر برای دسترسی به سرویس ابری و همچنین میزان خطای حاصل از عدم دسترسی نیز می‌شود. کاربران تلفن‌های‌هوشمند در کشور کانادا، ژاپن و ایالات متحده کوتاه‌ترین تاخیر را برای دستیابی به سرویس‌های ابری دارند. Google Analytics هم کمترین درصد خطای حاصل را با ثبت رکورد 0.1 درصدی به خود اختصاص داده است. برای مثال سرویس‌هایی چون یوتیوب، توییتر با 1.2 درصد و فیس‌بوک نیز با 2.5 درصد جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. اپلیکیشن‌هایی با محتوای گرافیکی و همچنین بازی‌ها بیشترین آمار کرش را به خود اختصاص داده‌اند. اپلیکیشن‌های مربوط به حوزه‌ی تجارت الکترونیک نیز به‌دلیل حساس بودن زمینه‌ی کاری، درصد کرش پایینی دارند.



:: برچسب‌ها: OS , اندروید ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




مدیرعامل مایکروسافت از موفقیت زودهنگام آفیس برای آیپد می‌گوید
Office for iPad ساتایا نادلا، مدیرعامل جدید مایکروسافت که یکی از گام‌های بزرگ این شرکت را روز گذشته برداشت و آفیس را برای آیپد عرضه نمود،‌ امروز در توییتر خود به قرار گرفتن چهار نرم‌افزار جدید این شرکت در لیست برترین‌های اپ‌استور اشاره کرد و از آن به عنوان موفقیت زودهنگام یاد کرد.

نرم‌افزارهای ورد،‌ اکسل، پاورپوینت و وان‌نوت مایکروسافت در لیست‌ برترین «نرم‌افزارهای مجانی در حال رشد» قرار گرفته‌اند. مدیرعامل مایکروسافت از این موضوع به عنوان موفقیت زود هنگام مجموعه آفیس آیپد یاد کرده است.

مجموعه نرم‌افزاری آفیس برای آیپد به صورت پیش‌فرض مجانی است، اما از طریق آن تنها می‌توان اسناد ساخته شده با آفیس را مشاهده کرد و امکان ساخت و ویرایش اسناد وجود ندارد مگر آنکه اشتراک ماهیانه یا سالانه آفیس ۳۶۵ را تهیه کنید. این بدین معنا است که درست است که کاربران آیپد نسبت به دریافت نسخه مجانی آفیس اقدام کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا آن‌ها عضو آفیس ۳۶۵ نیز شده‌اند یا خیر.

روزی که آفیس برای آیپد عرضه شد، مدیرعامل اپل، تیم‌کوک طی یک پست در توییتر، ساتایا نادلا را مخاطب قرار داد و به او خوش‌آمد گفت و متقابلا نادلا نیز از تیم‌کوک تشکر کرد. شاید این بدین معنا باشد که با تغییر مدیریت در مایکروسافت ارتباط بین دو رقیب قدیمی یعنی اپل و مایکروسافت بهتر از پیش شود.

حال باید منتظر ماند و دید چه تعداد از کاربرانی که نسبت به دانلود نرم‌افزار مجانی آفیس در آیپد اقدام کرده‌اند مایل به خرید آفیس ۳۶۵ نیز خواهند بود.



:: برچسب‌ها: آفیس , آیپد , مایکروسافت , مدیر عامل ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




سونی از کاغذ دیجیتالی ۱۳ اینچی خود با قیمت ۱٫۱۰۰ دلار رونمایی کرد
با وجود توسعه صفحه نمایش‌های مجهز به فناوری E Ink (جوهر الکترونیکی) هنوز هم کاغذهای دیجیتالی جایگزین کاغذهای سنتی نشده‌اند. حال سونی در تلاش اخیر خود یک ابزار به نام Digital Paper را با صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچ معرفی کرده است تا در مصارف آموزشی یا حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

فناوری E Ink باعث می‌شود تا کاغذ دیجیتالی سونی، چشم انسان را در استفاده طولانی مدت آزار ندهد و از طرفی طول عمر باتری را نیز به چند روز افزایش دهد. اما قیمت ۱۱۰۰ دلاری این محصول آنقدر گران است که تهیه آن برای اغلب مردم مشکل شود.

این محصول برای یادداشت برداری، مطالعه کتاب و متون مختلف فوق‌العاده است.

2blue image

کاغذ دیجیتالی سونی مجهز به صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچ با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است و تنها ۳۵۷ گرم وزن دارد. صفحه نمایش تک رنگ این محصول قادر به نمایش رنگ خاکستری تا ۱۶ سطح مختلف است و از قابلیت لمسی و قلم دیجیتال پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که در صفحه نمایش‌های مجهز به فناوری E-Ink برخلاف نمایشگرهای LCD، نور پس‌زمینه وجود ندارد، مصرف انرژی در آن‌ها بسیار پایین است. صفحه لمسی به کاربر کمک می‌کند تا به راحتی بین صفحات مختلف حرکت کند، برروی بخشی از صفحه بزرگنمایی داشته باشد و به سادگی و همچون تبلت‌ها نسبت به کنترل دستگاه اقدام کند.

سونی طول عمر باتری کاغذ دیجیتالی خود را سه هفته اعلام نموده است. کاربر می‌تواند از طریق درگاه USB یا ورودی پاور نسبت به شارژ این دستگاه اقدام کند. کاغذ دیجیتالی سونی از حافظه ذخیره سازی ۴ گیگابایت و درگاه میکرو SD پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان اتصال کاغذ دیجیتالی به شبکه از طریق وای-‌فای وجود دارد.



:: برچسب‌ها: سونی , کاغذ دیجیتالی , ۱۳ اینچی , دلار ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




آفیس موبایل اکنون برای استفاده بر روی اندروید کاملا رایگان است

آفیس موبایل اکنون برای استفاده بر روی اندروید کاملا رایگان است

پس از معرفی مایکروسافت آفیس برای آیپد که بسیاری را مدت‌ها منتظر نگاه داشته بود، اکنون مایکروسافت آفیس برای موبایل را برای استفاده بر روی گوشی‌های اندروید و آیفون بطور کلی رایگان نمود تا عرصه را بر رقیبان تنگ‌تر از پیش کند. سابقا  برای هرگونه استفاده ازاپلیکیشن آفیس بر روی اندروید ، خریداری اشتراک Office 365 اجباری بوده است.

اکنون همانگونه که در دستگاه‌های ویندوز فون شاهد آن هستیم، تمامی کاربران گوشی‌های اندروید و آیفون نیز (در صورت مصرف کننده‌ی خانگی و غیرتجاری بودن) می‌توانند بصورت کاملا رایگان و بدون نیاز به خرید اشتراک آفیس 365 نسبت به مشاهده و ویرایش اسناد آفیس مایکروسافت اقدام کنند. این اپلیکیشن در حقیقت از منظر مایکروسافت نقش تشویق‌کننده برای استفاده از نسخه‌ی دسکتاپ و آیپد دارد که در آن‌ها کاربر ملزم به پرداخت حق اشتراک کامل خواهد بود.

در هر صورت این اتفاق خبر خوشی برای کاربران این سرویس محبوب خواهد بود که از این پس می‌توانند به رایگان و در حال حرکت نسبت به مشاهده و ویرایش اسناد خود اقدام کنند. این نسخه هم‌اکنون وارد فروشگاه پلی استور گوگل و نیز اپ استور اپل شده و با دریافت نسخه‌ی جدید دیگر نیازی به وارد نمودن اشتراک آفیس 365 نخواهد بود.



:: برچسب‌ها: آفیس , موبایل , اندروید ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




HTC به تقلب در بنچمارک ها اعتراف کرد!
پس از تقلب سامسونگ در نتایج بنچمارک های Note 3 در سال گذشته، این بار نوبت HTC بود که با به عبارتی " تقلب "، نتایج بنچمارک گوشی خود را افزایش دهد. نتایجی که چندان اهمیتی هم در تجربه ی کاربری ندارند.

حال HTC در پیامی به افزایش امتیاز بنچمارک (HTC One (M8 توسط High Performance Mode اعتراف کرده و آن را یک ویژگی برای رسیدن به پرفورمنس بیشتر نامیده است. این ویژگی که فعالیت CPU را در حالت حداکثر خود قرار می دهد، به صورت دستی قابل فعالسازی از Developer Settings است که البته مصرف باتری را زیاد می کند.

اما یک ویژگی، چرا می تواند تقلب باشد؟ پاسخ روشن است، زیرا High Performance Mode زمانی یک ویژگی است که فقط به طور دستی فعال شود. اما در HTC One M8 به هنگام باز کردن برخی برنامه های بنچمارک، چیپ به صورت خودکار روی High Performance Mode قرار می گیرد!

البته AnTuTu یک سرویس بنچمارک دیگر به نام AnTuTu X نیز دارد که با استفاده از آن، می توان برخی از تقلب ها را دور زد. در زیر می توانید تفاوت نتایج اسمارتفون های مطرح را در 4 AnTuTu و AnTuTu X ببینید. با دقت در نتایج پی به اختلافی بزرگ بین نتایج HCT One M8 خواهید برد.



:: برچسب‌ها: اچ تی سی , HTC M8, Benchmark, HTC One Benchmark , Benchmark Cheat,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 9 فروردين 1393




راهنمای خرید تلویزیون: LCD، LED یا Plasma؟

راهنمای خرید تلویزیون: LCD، LED یا Plasma؟

 
هنگام خرید یک تلویزیون جدید ملاک های فراوانی برای انتخاب وجود دارد که مهمترین آن ها نوع صفحه نمایش است.
 

انتخاب هر محصول میزان حساسیت متفاوتی برای خریدار آن ایجاد خواهد کرده و هر چه کالا بیشتر به سمت لوکس بودن پیش رود بر حساسیت خریدار افزوده خواهد شد. بطور مثال شما برای خرید شیر یا تخم مرغ مطمئناً آن قدر تامل و موشکافی نخواهید داشت که برای خرید یک گوشی تلفن همراه یا تلویزیون خواهید کرد. برای خرید تلویزیون فاکتورهای بسیاری وجود دارند که بدون داشتن اطلاعات کافی، انتخاب مناسب ترین گزینه از میان انبوهی از مدل های مختلف امروزی تا حدودی دشوار خواهد بود. پس اگر به دنبال انتخاب بهترین تلویزیون هستید در ادامه با ما همراه باشید:



:: برچسب‌ها: تلویزیون , lcd , led , plasma,
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط رضا در سه شنبه 27 اسفند 1392




خانه‌ تکاني تکنولوژيک در آستانه سال نو

خانه‌ تکاني تکنولوژيک در آستانه سال نو

 
پبشنهاد ما اين است که در آستانه سال جديد، فهرستي از تکنولوژي‌هايي که مي‌خواهيد در سال جديد به خدمت بگيريد آماده کنيد تا به کمک اين فناوري‌هاي جديد هم در وقت صرفه‌جويي کنيد و هم از امکانات بي‌شمار علمي و اجتماعي آنها بهره بگيريد.
 
سپید: حالا که طبيعت چهره خود را نو مي‌کند، بد نيست ما هم به جاي اينکه تعداد بهار‌هاي گذشته عمرمان را بشماريم، حال خود را به زمان حال تحويل کنيم تا مشمول احسن‌الحال باشيم. از قديم گفته‌اند زمستان مي‌گذرد و روسياهي به تکنولوژي‌هاي زغال سنگي مي‌ماند...

پبشنهاد ما اين است که در آستانه سال جديد، فهرستي از تکنولوژي‌هايي که مي‌خواهيد در سال جديد به خدمت بگيريد آماده کنيد تا به کمک اين فناوري‌هاي جديد هم در وقت صرفه‌جويي کنيد و هم از امکانات بي‌شمار علمي و اجتماعي آنها بهره بگيريد.

براي کمک به ايده‌سازي شما در تکميل اين فهرست، شايد بد نباشد به گزينه‌هاي زير هم نظري داشته باشيد:

اينترنت خط همراه خود را فعال کنيد

اين روزها بيشتر افراد يک تلفن‌همراه با قابليت اتصال به شبکه اينترنت دارند. بسته‌هاي اينترنتي يک‌ماهه با قيمت‌هاي 5 و 10 هزارتوماني هم توسط تمام اپراتورهاي تلفن‌همراه کشورمان ارائه مي‌شوند. شايد در نظر اول هزينه 10 هزارتومان براي يک ماه کمي زياد به نظر برسد، اما با استفاده از امکانات مختلف گوشي خود خواهيد ديد که تا چه حد در هزينه‌ها و وقتتان صرفه‌جويي شده است. براي اطلاع از نحوه فعال کردن بسته‌هاي اينترنتي و گزينه‌هاي مختلف موجود براي اپراتورهاي تلفن‌همراه مي‌توانيد به دفاتر ارتباطي مراجعه کنيد.


به جاي اس‌ام‌اس از ايميل استفاده کنيد


حالا که بسته اينترنتي همراهتان را فعال کرده‌ايد، نه‌تنها مي‌توانيد با استفاده از آن از ديگر امکانات اينترنتي گوشي‌تان استفاده کنيد، بلکه مي‌توانيد به جاي صرف هزينه براي فرستادن اس‌ام‌اس، پيغام‌هايتان را از طريق ايميل به دوستان و همکاران خود بفرستيد. مي‌توانيد فهرست‌هايي در ايميلتان درست کنيد و پيغام‌هاي خاص (مثلا تبريک به مناسبت عيد نوروز) را با چند ضربه روي صفحه تلفن‌همراه خود به تمام دوستان ارسال کنيد. اگر دوستانتان هم از چنين روشي استفاده کنند، نتيجه خيلي بهتر هم خواهد شد. (ناگفته نماند که مي‌توانيد از اپليکيشن‌هاي جديد پيام‌رساني هم به جاي پيامک يا حتي تماس تلفني استفاده و بيشتر در هزينه‌هايتان صرفه‌جويي کنيد)

از فيدريدرها استفاده کنيد


قبلا هم در مورد فيدريدرها نوشته‌ايم. با فيدريدرها مي‌توانيد به راحتي مطالب ده‌ها سايت مورد علاقه‌تان را يکجا و با سرعت بالاتري ببينيد. کار با فيدريدرها هم بسيار ساده است. براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد فيد مي‌توانيد به اين آدرس مراجعه کنيد:

medapple.com/6629 و براي آشنايي با فيدريدرها به آدرس medapple.com/13320 برويد.


از کتاب‌هاي صوتي لذت ببريد


وقتي در ترافيک گير افتاده‌ايد يا وقتي در سميناري کسل‌کننده هستيد شايد بد نباشد از وقت خود استفاده بهتري بکنيد. اگر فايل صوتي کتاب‌هاي مورد علاقه‌تان را داشته باشيد مي‌توانيد آنها را در سيستم صوتي ماشينتان گوش کنيد يا با انتقال فايل‌ها به تلفن‌همراه و دستگاه پخش صوت همراه خود، آنها را از طريق هدفون گوش کنيد. براي دريافت کتاب‌هاي صوتي رايگان فارسي مي‌توانيد به آدرس‌هاي زير مراجعه کنيد:

audiolib.ir يا audiobook.ketabline.com

با جستجوي عبارت «کتاب صوتي» يا audio books مي‌توانيد به ده‌ها سايت ديگر در اين زمينه دسترسي پيدا کنيد.


خود را به دانلودهاي رايگان مهمان کنيد

بد نيست بعضي نرم‌افزارهاي رايانه يا تلفن‌همراه خود را هم در سال جديد به‌روز کنيد. براي دريافت نرم‌افزارهاي رايگان بهتر است به آدرس سايت رسمي آن نرم‌افزارها مراجعه کنيد. اگر به‌عنوان مثال آدرس سايت رسمي مرورگر اينترنتي فايرفاکس (جايگزيني براي اينترنت اکسپلورر) را نمي‌دانيد، مي‌توانيد به ويکي پديا wikipeida.org و در کادر جستجو نام firefox را تايپ کنيد. مقاله فايرفاکس براي شما باز مي‌شود. پايين مقاله در قسمت external links لينک official website را پيدا و کليک کنيد تا به صفحه رسمي فايرفاکس راهنمايي شويد. اگر املاي انگليسي نرم‌افزار را نمي‌دانيد، مي‌توانيد نام فارسي آن را در ويکي‌پدياي فارسي fa.wikipedia.org جستجو و در قسمت پيوند به بيرون، صفحه رسمي و اصلي نرم‌افزار مورد نظرتان را پيدا کنيد.


اگر نرم‌افزار خاصي مدنظر نداريد و مي‌خواهيد گزينه‌هاي متنوعي از نرم‌افزارهاي مختلف را ببينيد و از بين آنها انتخاب کنيد مي‌توانيد به آدرس‌هاي mihandownload.com و freedownload.ir و softgozar.com مراجعه کنيد.

براي دريافت لينک دانلود رايگان نرم‌افزارهاي پزشکي هم مي‌توانيد به آدرس medapple.com/apps برويد. سايت ديجي‌مد digimed.ir هم مجموعه خوبي از کتاب‌هاي پزشکي را براي پزشکان ايراني جمع کرده است.

نظرتان را با ديگران به اشتراک بگذاريد


اگر تابه‌حال وارد عرصه توليد محتوا در وب نشده‌ايد، شايد بد نباشد در سال جديد اين کار را بکنيد. با توجه به سليقه‌تان مي‌توانيد يک سايت براي خودتان دست و پا کنيد، وبلاگ بنويسيد يا در شبکه‌هاي اجتماعي مشارکت داشته باشيد..


:: برچسب‌ها: تکنولوژی , اینترنت , دانلود,

نوشته شده توسط رضا در سه شنبه 27 اسفند 1392




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by zarif This Template By Theme-Designer.Com